خبر فوری

برنامه های بزرگداشت واقعه 12 تیر باشکوه تر از گذشته برگزار شود

جاسم جادری یکشنبه شب درسومین نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان هرمزگان افزود: بایستی درسالروز این حادثه ، جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران در ابعاد بین المللی بیشتر انعکاس یابد.
وی ادامه داد: مراسم گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس ایران صبح روز 12 تیر در آب های خلیج فارس و یادواره شهدای این واقعه نیز بعد از ظهر همان روز در بندرعباس برگزارمی شود.
استاندارهرمزگان اظهارداشت:برای پوشش خبری علاوه بر خبرنگاران ایرانی از خبرنگاران رسانه های بین المللی هم دعوت می شوند تا درسطح ملی وجهانی ابعاد این مراسم منعکس شود.
جادری اضافه کرد: پیش بینی شده جمعی از خانواده های شهدای حادثه 12 تیر بویژه از استان هرمزگان با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.
وی این کمیته های این برنامه را آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس، کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس، کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای دفاع مقدس، کمیته مراکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس، کمیته راهیان نور، کمیته امور پیشکسوتان و تشکل های مردم نهاد دفاع مقدس و کمیته زنان و دفاع مقدس یاد کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان هم گفت:ظرف یکسال گذشته تشییع و تدفین پیکر 34 شهید گمنام در هفت نقطه استان صورت گرفته و
150 تقاضاهم در دست بررسی است.
سردار حمید سرخیلی افزود: درحال حاضر 49 نقطه استان هرمزگان پیکر 148 شهید گمنام دفن شده و 20 یادمان شهدای گمنام نیز در استان به بهره برداری رسیده است.
وی تدوین 200دانشنامه دفاع مقدس در هرمزگان ،اعزام 12 هزار نفر به راهیان نور دریایی و سرکشی از 700 خانواده شهید در استان نیز از دیگر اقدام این بنیاد یاد کرد وافزود:پارسال یک هزارو 660 سند دفاع مقدس از ادارات و سازمان ها در هرمزگان جمع آوری و درس آشنایی با دفاع مقدس در 11 واحد دانشگاهی در هرمزگان ارائه شد.
وی برنامه های سالروز 12تیرماه را برگزاری یادواره شهدای 12 تیر، گلباران محل شهادت مسافران پرواز 655 در آب های خلیج فارس، تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه پرواز، تولید مستند برای پخش از صدا و سیما و حضور سخنرانان در محلات برای تبیین ابعاد این واقعه عنوان کرد.
در 12 تیرماه 67 ناو وینسنس آمریکا مستقر درخلیج فارس دریک حمله ناجوانمردانه با شکلیک دو فروند موشک پیشرفته به هواپیمای جمهوری اسلامی 290مسافر بیگناه پرواز 655 هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رساند.
6048
انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید