نگاه تبعیض‌آمیز فولاد مبارکه در انجام مسئولیت‌های اجتماعی/پرداخت 52 میلیارد به ورزشگاه و مصلای اصفهان‌؛ آلایندگی در هرمزگان‌

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس ضمن توصیه به صنایع و واحدهای صنعتی مستقر در استان هرمزگان برای مشارکت و انجام مسئولیت‌های اجتماعی اظهار داشت: از صنایع انتظار می‌رود که در ساخت مساجد، حمایت از ایتام، توسعه فضای سبز، درمانی و… در استان مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه بر ضرورت اشتغال بومیان در صنایع هرمزگان تاکید کرد و افزود: عقل حکم می‌کند و مقررات هم این را می‌گوید هرجایی که فشار، رنج، گرفتاری و آسیب‌هایی وارد می‌شود، خدماتی نیز در همان نقطه، برای جبران ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: صنایع بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی فعال در هرمزگان که باعث آلودگی، ترافیک، آسیب به دریا و… می شوند، بایستی در گام نخست نیروی مورد نیازشان را از بومیان استان تامین کنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به امتیازات استفاده از نیروی کار بومی استان در صنایع غرب بندرعباس گفت: به لحاظ اقتصادی به صرفه است که نیروی انسانی مورد نیاز صنایع هرمزگان از خود استان  تامین شود، چرا که دیگر نه نیازی به تامین مسکن دارند و نه اینکه هزینه‌های بیشتری پرداخت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: البته ما ناقض به‌کارگیری نیروهای متخصصی که  احتمالا در استان وجود ندارد، نیستیم اما بهتر است رشته‌های مورد نیاز صنایع مستقر در استان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هرمزگان آموزش داده شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه نیروهای بومی دلبستگی و تعصب بیشتری به استان داشته و قطعا کارایی بیشتری هم خواهند داشت اضافه کرد: توصیه می‌کنم عاقلانه‌تر این است که اشتغال بومیان در اولویت صنایع باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی صنایع که حتی مراحل ثبت صنعت را در استان خودشان انجام می‌دهند و فعالیت و آلایندگی‌شان در هرمزگان است گفت: این صنایع حتی حاضرنیستند هزینه ثبت صنعت خود را به استان هرمزگان که عمده فعالیتشان در آن است، پرداخت کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: متاسفانه برخی صنایع از جهات مختلف بر استان هرمزگان فشار می‌آورند، اما برکاتشان شامل مناطقی دیگر می‌شود.

وی بیان داشت: مستند عرض می‌کنم مجموعه فولاد مبارکه به ورزشگاه اصفهان 40میلیارد تومان و به مصلی این شهر12میلیارد تومان کمک کرد، این درست در زمانی اتفاق افتاده که بخش قابل توجهی از فولاد مبارکه در هرمزگان فعالیت داشته و در حال توسعه است و بنده با علم به این موضوع شخصا با مراجعه به فولاد مبارکه در اصفهان پیگیری کمک برای تکمیل مسجد جامع بندرعباس شدم که تنها 100 میلیون تومان پرداخت کردند‌.

آیت الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه توقع داریم صنایع توجه بیشتری به استان محل استقرارشان داشته باشند گفت:  برخی از مدیران از نداشتن مجوز برای مشارکت و انجام مسئولیت‌های اجتماعی سخن به میان می‌آورند، اما سوال اینجاست چرا در اصفهان برای کمک چندده میلیاردی مجوز هست، اما در هرمزگان نیست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید