خبر فوری

صید 18 هزار تن‌ ماهی صنعتی در آب‌های جاسک

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌رئیس اداره شیلات شهرستان جاسک در این خصوص گفت: فصل صید ماهیان صنعتی در آب‌های نزدیک جاسک از نیمه دوم فروردین تا پایان شهریور‌ و در آب‌های دور از مهر تا پایان اردیبهشت سال آینده است.

علی رمضانی پیش‌بینی کرد تا پایان شهریور، 25 هزار تن ماهی صنعتی صید شود که 12 درصد بیشتر از پارسال است.

وی با بیان اینکه  جلوگیری از صید غیرمجاز، آموزش صیادان و تغییرات مثبت جوی علت افزایش صید امسال است، تصریح کرد: ماهی‌های صیدشده از نوع هوور، گیدرسیاه و خطی و زرده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان جاسک اضافه کرد: 90 درصد ماهیان صنعتی برای تبدیل به کنسرو به کارخانه‌های فرآوری سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، اصفهان و خوزستان فرستاده و ده درصد دیگر در هرمزگان عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: 547 فروند شناور صیادی شامل لنج و قایق با 2 هزار و 800 صیاد، کار صید تن ماهیان را در جاسک بر عهده دارند.

رمضانی خاطرنشان کرد: شهرستان جاسک به علت نزدیکی با دریای عمان و اقیانوس هند یکی از مناطق مهم صید ماهی در کشور است.

وی در پایان گفت: این شهرستان بعد از چابهار، رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را در کشور دارد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید