خبر فوری

حادثه تروریستی تهران بسیار تلخ اما درس هایی برای کشور داشت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روز شنبه ایرنا از بنیادشهید، محسن انصاری همزمان با شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در جمع خانواده ‌های معظم شهدای مدافع حرم و شهدای منا افزود: اولین درس آنکه مظلومیت و حقانیت مدافعان حرم اثبات شد و همچنین اینکه دشمنان انقلاب در کمین هستند و در هرلحظه مترصد ضربه زدن هستند و باید نسبت به تهدیدات آمادگی لازم را داشته باشیم.
وی با اشاره به حماسه ‌آفرینی‌ های مدافعان حرم، اظهار داشت: امروز قاطع ‌ترین دلیل برای حقانیت و مظلومیت مدافعان حرم، حرکت ددمنشانه نیروهای تکفیری سلفی داعش است و اگر مدافعان حرم نبودند، همانند دهه شصت که روزانه چندین شهید می‌ دادیم، باید هر روز فقط در تهران 17 شهید می‌دادیم.
وی افزود: تا امروز می‌گفتیم امنیتمان مدیون شهدای مدافع حرم است اما پس از حادثه تروریستی حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام (ره) باید بگوییم اقتصاد و معیشت ما نیز مدیون شهدای مدافع حرم است و به ‌عنوان نمونه پس از حادثه دو روز پیش در تهران، بورس تهران برای چند ساعت سقوط کرد و این نشان می‌دهد هم امنیت و هم اقتصاد و معیشت کشور مدیون مدافعان حرم است.
قائم مقام بنیاد شهید از طراحی بسیار بزرگتر دشمنان برای ناامنی در کشور خبر داد و اظهار داشت: روز قبل از حادثه تروریستی تهران، منافقین در توییتر پیام داده بودند که حرم امام باید منفجر شود و داعش برای منفجر کردن حرم امام آمد، اما ازآنجایی‌که خداوند پشتیبان این انقلاب اسلامی است، آنها ناکام ماندند.
وی با اشاره به حادثه تروریستی حمله به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تروریست ‌های داعش بنا داشتند به صحن علنی مجلس ورود پیدا کنند، اما خداوند تبارک‌ و تعالی این ‌چنین مقدر کرد که اینها ناکام بمانند.
قائم مقام بنیادشهید گفت: درس دیگر آنکه دشمن را دستکم نگیریم و اگر کوتاه بیاییم در مقابل عناصر سلفی و تکفیری و حامیان سیاسی و مالی و اجتماعی آنان، سرزمین ایران که سرزمین شهیدان است جولانگاه عناصر وابسته به زر و زور، عناصر مرتجعین منطقه‌ای خواهد شد و آخرین درس آن است که باید وحدت و انسجام ملی را حفظ کنیم که پس از حادثه اخیر تهران وحدت و یکپارچگی ملی که ظهور پیدا کرد مثال ‌زدنی است.
وی افزود: تاریخ نشان داده است هرگاه آمریکایی‌ها به منطقه وارد شده‌ اند، سوغات شومی برای ملت‌های منطقه به ارمغان می‌آورند. سوغات شوم ورود این بار آمریکایی‌ها به منطقه تفرقه و افزایش دشمنی بین کشورهای منطقه و افزایش ناامنی در منطقه مهم خلیج‌فارس است. این منطقه آن‌چنان مهم و کشور ایران آن‌قدر مهم است که پس از حادثه اخیر تهران در سطح جهان فقط روی 3 کلیدواژه ایران، ترور و داعش پنج میلیارد پیامک در یک روز رد و بدل شده است که نشان از اهمیت منطقه به‌خصوص کشور ایران دارد.
انصاری تاکید کرد: باید مظلومیت و حقانیت مدافعان حرم را همواره گوشزد کنیم و همچنین باید به یاد داشته باشیم دشمنان همچنان در کمین هستند و هرلحظه مترصد ضربه زدن به‌نظام اسلامی و انتقام‌جویی از رهبری و امت اسلامی هستند. دشمنان 20 روز بعد از حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات، قصد انتقام گرفتن از مردم را داشتند و به همین دلیل نباید دشمن را دست‌کم گرفت و باید همیشه آماده بود.
وی با اشاره به تجارب دهه 60 و ترورهایی که صورت می‌گرفت، اظهار داشت: باید بحران ‌های سال 60 را یکبار مرور کنیم تا بدانیم چگونه از بحران ‌های آن دهه عبور کردیم و این ترقه‌ بازی‌ ها در مقابل حوادث سال 60 هیچ است.
قائم‌ مقام بنیاد شهید تاکید کرد: تجربه دهه 60 به ما درس می‌آموزد که با تهیه راهبرد و تقویت روحیه ایثارگری و حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت از مقام ولایت و مقام معظم رهبری می‌ توانیم به موفقیت ‌ها و پیشرفت کشور ادامه دهیم و از همه چالش‌ها عبور کنیم.
وی تاکید کرد: تقویت روحیه ایثارگری، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت از رهبری و ولایت 3 راهبرد ادامه پیشرفت کشور هستند.
در این مراسم که در تالار پذیرایی ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، علاوه بر خانواده معظم شهدای مدافع حرم، شهدای منا و شهدای اقلیت‌ های مذهبی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، عباس خامه یار معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام صالحی نسب رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ و معاونان وی و جمعی از دبیران تشکل ‌های ایثارگری حضور داشتند.
اجتمام**7268**1569
تنظیم: مهناز بیرانوند ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *