خبر فوری

پیام مشارکت کم سابقه کردستانی ها در انتخابات 96؛ امید به عمران و آبادانی بیشتر

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا مشارکت باشکوه 73 درصدی مردم کردستان در انتخابات 29 اردیبهشت، بیانگر درک و شعور سیاسی بالای مردم این خطه از ایران اسلامی است گرچه چنین مشارکت هایی در انتخابات گذشته نیز وجود داشته است.
با وجود اینکه گروه های ضد انقلاب، روزها و ماه ها قبل از برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت، در رسانه های خود، مردم کردستان را به تحریم انتخابات ترعیب می کردند اما مردم فهیم منطقه، با شرکت حداکثری و افتخارآمیز در انتخابات و با ‘نه’ بزرگ، گروه های معاند را مایوس کردند.
مردم با این جواب رد، به دشمنان فهماندند که علیرغم داشتن مشکلات و کمبودها، به نظام جمهوری اسلامی و میهن خود وفادار هستند.
دل مردمان کُرد همواره برای عزت و آزادگی ایران زمین، تپیده و در مواقع ضروری و هر جا نیاز به حضور آنان وجود داشته است، نقش خود را به نحو احسن ایفا کرده اند.
بدون شک، شرکت بی نظیر این قوم غیرتمند در انتخابات 29 اردیبهشت، معنایی جز احساس مسولیت در مقابل آیندگان و اهمیت به سرنوشت و آینده فرزندان این کشور ندارد.
هموطنان کُرد می دانستند که در صورت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد و دولت اصلح، می توانند محکمتر نسبت به احقاق حق خود، قدم بردارند؛ به همین جهت، با حضور گرم خود در پای صندوق های رای، برگ زرینی در تاریخ کشور ثبت کرده و قدم برای آبادانی و پیشرفت بیشتر استان برداشتند.
در کنار آن، افزایش 6 درصدی مشارکت مردم کردستان در انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با انتخابات سال 92، ثابت کرد، دولت باید به نیازها و مشکلات مردم منطقه بیشتر توجه کند.
این شور و شوق وصف ناشدنی مردم در پای صندوق های رای، بیانگر رضایت آنان از برنامه های توسعه استان و امید به ساخت آینده ای بهتر در سایه تلاش بیشتر است.
بی تردید، شرکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، احساس مسئولیت دولتمردان را نسبت به توجه به این خطه از ایران اسلامی بیشتر و راه را برای توسعه کردستان، هموارتر خواهد کرد؛ همچنانکه به دنبال مشارکت بالای مردم این استان در سال 92 ، این مهم در دوره فعالیت چهارساله دولت یازدهم اتفاق افتاد.
راه اندازی و افتتاح واحدهای صنعتی بزرگی چون پتروشیمی کردستان، کارخانه لاستیک سازی، تولید کنستانتره و ..، به بهره برداری رسیدن 600 کیلومتر راه روستایی و 155 کیلومتر بزرگراه در حوزه زیرساخت ها، اختصاص 9 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در حوزه اشتغال،
تاسیس رشته زبان و ادبیات کردی و موسیقی در دانشگاه کردستان، جذب چهار هزار و 620 میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت در بخش کشاورزی و افزایش 46 درصدی تولید محصولات کشاورزی، از جمله شاخص ترین اقدامانی است که در چهارسال گذشته در کردستان انجام شده است.
به هرحال، اکنون که انتخابات پایان یافته و مردم ایران و به خصوص کردستانی ها، وظیفه خود را با انتخاب شایسته ادا کردند، می طلبد، دولت نیز عنایت بیشتری به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته از جمله کردستان، داشته باشد و دین خود را به این مردم ادا کند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی /انتشار دهنده: مسعود احمدی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید