خبر فوری

آلودگی میکروبی در سواحل بندرعباس بالاتر از حدمجاز/شنا ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، مجید وفادار ظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هوای پاک در سالن جلسات محیط زیست بیان داشت: در سال گذشته ۲۳ واحد آلاینده صنعتی استان اخطار گرفته اند که باید در سال جاری مشکل خود را بر طرف کنند. شرکت تولید برق، نفت فلات قاره سیری، نفت قاره قشم و … از صنایع آلاینده استان بودند که در هر چهار آزمایشی که سال گذشته داشتیم مشکل دار تشخیص داده شده اند.

وی عنوان کرد: امسال تعطیلی واحدهای آلاینده نداشتیم. در پی این هستیم تا جرایم محیط زیستی شرکت نفت فلات قاره به هرمزگان تعلق گیرد. در سال  ۹۴ دو واحد صنعتی تعطیل شدند.

وفادار با بیان اینکه آلودگی های نفتی در استان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در حال جلوگیری از ورود تب کنگو به محیط زیست هستیم.

آلودگی میکروبی در بیشتر نقاط ساحل بندرعباس بالاتر از حد مجاز است

مدیرکل محیط زیست هرمزگان با اظهار اینکه در سال گذشته بیش از ۲۳۰ مورد پایش میکروبی در شناگاه های ساحلی استان داشته ایم، تصریح کرد: شاخص های میکروبی در سورو، شیلات و خور گورسوزان بیش از حد مجاز است و ساحل پارک غدیر و پارک دولت پاک است همچنین ساحل جاسک و پارسیان از سواحل پاک استان محسوب می شود.

وی ابرازداشت: در صورت وجود آلودگی باید به افرادی که قصد شنا دارند هشدار داده شود و معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی نیز در کمیته پایش شناگاه ها این مساله را پیگیری می کند، قبل از انتخابات برخی افراد اصرار داشتند یک سری مطالب مطرح نشود اما محیط زیست مربوط به این دولت و یا دولت دیگر نیست.

وی افزود: برای مسکن مهر بندرعباس تصفیه خانه موردی در نظر گرفته شده که باید مکان آن تغییر یابد، تصفیه خانه بندرعباس به دلیل حجم کم و فرسودگی گنجایش مرکز استان را ندارد.

به گفته وی، ۱۷۰ اب شیرین کن فعال مجاز در استان وجود دارد، از طریق آب شیرین کن ۱۵۶ هزار مترمکعب آب در روز، آب صنایع استان​ را تامین می کند که باید مسائل زیست محیطی آن مد نظر قرار گیرد.

آب منطقه ای و سازمان بنادر و دریانوردی متولی حریم ۶۰ متری هستند

مدیرکل محیط زیست هرمزگان افزود: لایه روبی سازمان بنادر در قشم مشکل زیست محیطی داشت که آن را متوقف کرده ایم، فاصله ۶۰ متری به معنای رعایت حدود ۶۰ متری از مد دریاست. دستگاه متولی در رعایت حریم ۶۰ متری، آب منطقه ای و هر گونه ساخت و ساز در حریم دریا نیازمند مجوز سازمان بنادر و دریانوردی است و ما نظر مشاوره ای خود را می دهیم.

وفادار خاطرنشان کرد: اسکله صیادی هرمز، پلاژ بانوان، بازار ماهی فروشان، آکواریوم کپشکن و یادمان شهدای ایرباس مشکل زیست محیطی دارند. ما چهار سال است درباره این ساخت و سازها مخالفت کرده ایم و نظر خود را نیز به دادستانی اعلام​ کرده ایم. کار ما سیاسی نیست و برخورد سلیقه ای افراد با این پروژه ها به ما ربطی ندارد.

وی افزود: شکایت از ساخت آکواریوم کپشکن وظیفه آقای عفیفی پور مدیرکل بنادر بوده است و شکایت نیز کرده است و نباید حالا که فشار به وجود آمده این مساله را به دوش دیگر افراد بیاندازیم.

بیش از ۵۵ پروژه مشکل دار زیست محیطی در دریا و ساحل استان هرمزگان

به گفته وفادار، مجتمع گردشگری هخامنش، موج شکن جنوب فرمانداری، پلاژ بانوان سورو و اسکله تخریبی قدیمی هرمز(نخل ناخدا) با تاکید سازمان محیط زیست در لیست ۵۵ نقطه غیرمجاز قرار دارند.

وی عنوان کرد: بلوار ساحلی هم ماهیتا مشکل دارد و در زمان ساخت آن مردم باید از خودگذشتگی می کردند و دولت نیز با خرید بافت فرسوده باید زمینه حفظ محیط زیست و احیای صنعت گردشگری دریایی را به وجود می آورد.

این خبر تکمیل می شود …

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید