خبر فوری

افطاری با آب گل‌آلود در بخش “سِندِرْک‌” میناب

‌‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌آب شرب آلوده یکی از راه‌های ابتلا و انتقال انواع بیماری و میکروب است و حتی می‌تواند در بسیاری از موارد خطراتی تا حد مرگ را برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند به دنبال داشته باشد.

هم‌اکنون برخی از مناطق روستایی بخش سندرک که دارای لوله‌کشی آب هستند شاهد وجود آب گل‌آلود در شبکه هستند که دارای رسوب‌های مختلف است و برای استفاده باید بگذاریم این آب ته‌نشین شود.

‌آب‌ لوله‌کشی برخی مشترکین در ساعاتی از روز به حدی آلوده است که برای شستشو هم مناسب نیست و مردم هم‌اکنون نگران سلامت آب هستند و از مسئولان می‌خواهند هرچه زودتر فکری به حال رفع مشکل آلودگی آب شرب این منطقه کنند.

از جمله مناطق استان هرمزگان که از چند سال گذشته با موضوع کمبود آب و بی‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اکثر روستاهای بخش سندرک شهرستان میناب هستند که مشکلاتی را برای ساکنان این روستاها به وجود آورده است.

آب‌رسانی به روستاهای محروم بخش همچون عشایر کوچ رو توسط تانکر صورت می‌گیرد و شست‌وشو، حمام، آب شرب انسان و احشام همگی از این طریق فراهم می‌شود.

مسئولان باید نسبت به موضوع بی‌آبی و کم‌آبی روستاهای بخش سندرک دغدغه بیشتری داشته باشند زیرا با توجه به وضعیت جوی و گرمای شدید منطقه نبود آب بسیار طاقت‌فرسا است.

در برخی از روستاهای بخش، آب‌رسانی با تانکر انجام می‌شود که البته بنا به گفته ساکنان این روستاها هم غیر کافی است و هم دارای مشکلات بهداشتی است.

سِندِرْک در قدیم‌الایام دارای ثروت‌های فراوان خدادادی از جمله سفره‌های آب زیرزمین‌، زمین‌های کشاورزی بسیار حاصلخیز بود تا اینکه در سال ۱۳۷۵ سندرک دچار یک خشک‌سالی کم‌نظیر شد و تمام باغات خشک شدند و چشمه‌ها نیز کم آب‌گشت تا جایی که آب آشامیدنی نیز برای مردم از طریق تانکر فراهم می‌شود.

مردم بخش سندرک و برخی دیگر از روستاهای میناب سال‌هاست که از نعمت آب آشامیدنی سالم بی‌بهره‌اند، لذا لازم است مسئولان استانی در اسرع وقت این مشکل را برطرف و حداقل نیازهای مردم را تأمین کنند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید