خبر فوری

برکات انتخابات 29 اردیبهشت 1396

انتخابات 29 اردیبهشت ،با تمام زشتی ها و تلخی هایش ،زیبا و شیرین است. زشتی ها و تلخی های آن ،آنجاست که کاندیداهای به صحنه آمده رقابت همه واقف به خط قرمز های نظام بودند! می دانستند اقتدار نظام مرهون چه خون ها و چه ایثارگری هایی است!؟ بدیهی ترین بدیهی را که ولی نعمت ما، در کشور ایران حضرت  علی بن موسی الرضا (علیه السلام) است را می دانستند!  واز این موارد بسیار است اما متاسفانه عبورها و ورودهای  توأم باجسارتی صورت گرفت که بعید است که کاندیداها در زمان بیان و اجرا اندکی به عواقب آن اندیشیده باشند! از آنجائیکه این یادداشت  سخن از زیبائی های این حماسه با شکوه است.. به چهار دلیل ، انتخابات 96 ، انتخاباتی برکت آور است:
الف)  این انتخابات مایه عزت و حیثیت ملی گردید واین همانی بود که مقام معظم رهبری (حفظه ا..) بارها و بارها قبل از برگزاری انتخابات با تعابیر مختلف از آن یاد می کردند . خوشحالی و خرسندی این حضور با شکوه برای رهبری نظام برکسی پوشیده نیست و حتی کار را به جایی رساند که جراید و نشریات بیگانه پیروز انتخابات ایران را رهبری ایران دانستند.
ب) برخی تئوری پردازان غرب گرا ،پیروزی در انتخابات 29 اردیبهشت را وسیله و ابزاری برای رسیدن به هدف شوم "تطهیر فتنه گران فتنه 88" می دانستند بنابراین در نظریه های خود و با عملیات روانی که صورت داده بودند به این تنتیجه رسیدند که با تخلفات بسیار بالا، می توان طرفداران جریان مقابل را به خیابان کشاند .این حضورجریان ارزشی  در خیابان دو ثمره برای آنها داشت: یکی دفاع از فتنه گران فتنه 88 وآماده سازی بستر تطهیر آنها و دیگری بدهکار کردن نظام مبنی بر بی اعتمادی به برگزاری انتخابات در تمامی دوره ها (هم در گذشته و هم برای ادوار بعدی). این توطئه با پایبندی کامل جریان ارزشی به نتیجه انتخابات خنثی گردید و برگ زرّین ارزشمندی برای این جریان در تاریخ انتخابات های جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید . این پایبندی برهمگان ثابت کرد که فتنه گران فتنه 88 که آنها بدنبال تطهیر و رفع حصر هستند چه ظلم بزرگی را در حق انقلاب و مردم صورت دادند و برای یکبار دیگر این لکه ننگ حذف نشدنی همیشه تاریخ ، در اذهان و افکار مردم تازه گردید. این از برکاتی بود که فقط در این انتخابات می توانست پاسخی به این دهن کجی ها باشد.
ج) امنیت مثال زدنی انتخابات و حفظ ثبات سیاسی : در هیچ یک از ادوار انتخابات ایران ،  نمی توان سراغ گرفت  که تا به این اندازه  ابزارهای نظام سلطه چون منافقین و سلطنت طلب ها بسیج شده باشند . برنامه این افراد نه در سطح کلان بلکه در سطح روستا ها نیز تدبیر شده بود .از هرظرفیت قومی ،نژادی، جغرافیایی و مذهبی  بعنوان یک استعداد بحران آفرینی مدد می گرفتند . برگزاری توأم با امنیت کامل انتخابات 29 اردیبهشت خار زهر آگینی بر چشم شوم دشمنان این مرزو بوم گردید . این از جمله برکات ستودنی این انتخابات ودست مریزادی برای حافظان نظم و امنیت است.
 د) موفقیت و تثبیت سازوکار جمعی جریان انقلاب: افتراق گذشته و تعدد کاندیداها در انتخابات سال 1392 ،نشان از نوعی سرخوردگی و یأس را برای جریان ارزشی رقم زده بود که برخی رسیدن به وحدت را غیر ممکن و در آمال و آرزوهای خود جستجو می کردند. این غیر ممکن در این انتخابات ممکن شد. این حرکت مبارک از سوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی ،آغازی بود که با خود تثبیت شدنش را نیز به ارمغان آورد. گرچه نتیجه دلخواه حاصل نشد لکن در نگاه بلند مدت ، نتیجه بخشی با رویکرد همگرایی  وجریانی حاصل گردید وبرای ادوار بعدی پلکان این جبهه ،از شروع و تثبیت گذشته وهمه ظرفیت بر تصمیم سازی و تصمیم گیری  لحاظ خواهد شد.
 در نهایت اینکه با اتمام انتخابات و تایید صحت آن از سوی شورای نگهبان ، از جریان ارزشی ،روحیه انقلابی ،نشاط و امیدواری برای آینده ای که با کاربست تجارب گذشته ،بکارگیری ابتکارات و روش های نوین واثربخش در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی است  انتظار  می باشد  انشاء ا…

پایگاه بصیرت

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید