خبر فوری

ارایه قرآن دست‌نویس دانش‌آموزان کارون در نمایشگاه قرآن و عترت اهواز

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایسنا، قرآن دست‌نویس دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی شهید صمدی شهرستان کارون در یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد اهواز که از دهم خرداد در موزه هنرهای معاصر اهواز دایر شد، در غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران اهواز در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

فرحناز خضوعی، معاون فرهنگی منطقه ۲ بنیاد شهید و امور ایثارگران اهواز و مدیر غرفه بنیاد شهید در یازدهمین نمایشگاه قرآن،‌ عترت و مسجد اهواز در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان، اظهار کرد: با همکاری استانداری خوزستان و بنیاد شهید اهواز فعالیت‌های فرهنگی گوناگونی در حواشی شهرستان اهواز در حال برگزاری است و مدارس به عنوان مجری این فعالیت‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

وی عنوان کرد: یکی از مدارس فعال در این زمینه، مدرسه ابتدایی شهید صمدی شهرستان کارون است که از جمله فعالیت‌های آن می‌توان به این قرآن دست‌نویس اشاره کرد که توسط ۷۰۰ دانش‌آموز پایه‌های اول تا سوم این مدرسه نوشته شده است.

خضوعی با اشاره به چگونگی به تحریر در آمدن این قرآن دست‌نویس گفت: هر یک از دانش‌آموزان این مدرسه یک صفحه از قرآن کریم به همراه ترجمه آن را به عنوان یک تکلیف‌ در منزل انجام دادند و پس از تکمیل، این صفحات دست‌نویس آیات توسط کارشناسان قرآنی از نظر املایی و اعرابی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر غرفه بنیاد شهید در یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد اهواز در خصوص مدت زمان تکمیل نوشتن این قرآن دست‌نویس، افزود: ۶۱۲ صفحه از این قرآن ۶۱۴ صفحه‌ای در مدت یک سال و نیم توسط دانش‌آموزان دست‌نویس شد. دو صفحه باقی‌مانده جهت تکمیل توسط مسئولان استانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اولین آیات دست‌نویسی شده توسط مسئولان استانی، روز گذشته جمعه 12 خرداد ماه توسط دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دست‌نویسی شد که با حضور در نمایشگاه آیاتی را با خط خود نوشتند. انتظار می‌رود با حضور دیگر مسئولان استانی این قرآن دست‌نویس در این نمایشگاه قرآنی تکمیل شود.

خضوعی در پایان هدف از نوشتن قرآن توسط دانش آموزان را آشنایی آنها با قرآن و انجام کارهای گروهی عنوان کرد و گفت: پس از تکمیل این قرآن دست‌نویسی شده، به مقام معظم رهبری هدیه داده خواهد شد.

گفتنی است؛ یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز یه مناسبت ماه مبارک رمضان از ۱۰ تا ۲۰ خرداد در موزه هنرهای معاصر اهواز دایر است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *