خبر فوری

اجرای طرح قرآنی «۱۴۵۱» در کانون های مساجد هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از دبیرخانه کانون مساجد هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان بندرعباس عنوان کرد: محتوای آموزشی طرح قرآنی ۱۴۵۱ شامل روخوانی و روان خوانی، حفظ و مفاهیم دو سوره مبارکه «ملک» و «واقعه» است.

 وی، غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در مراکز فرهنگی و قرآنی، تشویق و ترغیب عموم علاقمندان جهت انس با آیات قرآن کریم، زمینه سازی جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گفتمان سازی و تدبر در قرآن کریم، مشارکت و هم افزایی در اجرای برنامه های قرآنی با سایر نهادها و دستگاه های قرآنی از جمله اهداف طرح قرآنی ۱۴۵۱ برشمرد.

 حجت الاسلام پهلوانی با بیان اینکه عموم مردم در مقاطع سنی مختلف می توانند در طرح ۱۴۵۱ شرکت کنند، افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان، سوره ۳۰ آیه‌ای «ملک» به تعداد روزهای ماه مبارک انتخاب شده است و هر آیه در یک روز برنامه‌ریزی شده است.

 وی با اضافه کردن این جمله که پس از عید فطر نیز سوره مبارکه «واقعه» برای ادامه طرح ۱۴۵۱ در نظر گرفته شده است، گفت: این سوره ۹۶ آیه‌ای مطابق با سال ۱۳۹۶ و با محوریت «سبک زندگی قرآنی و اقتصاد» انتخاب شده است.

 گفتنی است؛ کلاس های آموزش روخوانی و روانخوانی، جزء خوانی، محافل انس، مسابقات قرآنی، تلاوت نور، تفسیر روزانه و نمایشگاه از برنامه های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در ماه مبارک رمضان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *