خبر فوری

آمریکا عرضه حمله به ایران را ندارد

رخدادهای 10 خرداد 63

چکیده:

امام خمینی: مساله ای که بنده را ناراحت کرده و می کند  ایجاد اختلاف در کشور است.

 

آمریکا می داند عرضه این را ندارد که در ایران وارد بشود و کاری انجام بدهد.

 

آیت الله خامنه ای: در نظام جمهوری اسلامی حقا بیش از همه جا باید به دانش اهمیت داده شود.

 

موسوی: ما حمایت حضرت امام از دولت را به معنای تائید افراد نمی گیریم بلکه آن را تائید نظام اجرایی کشور تلقی می کنیم.

 

بعثی ها تظاهرات 50 هزار نفری مردم سلیمانیه را به خاک و خون کشیدند.

 

امام خمینی: مسئله ای که من را ناراحت می کند وجود اختلاف در کشور است

در آستانه حلول ماه مبارک رمضان دیروز نمایندگان مجلس اول و دوم در حسینیه جماران با امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: گویندگان در مجالس، اهل منبر، اهل علم، خطبای جمعه، کسانی که قبل از خطبه صحبت می کنند بدانند که مسأله ای که بنده را ناراحت کرده است و می کند این است که در این کشور اختلاف ایجاد بشود. امروز من عرض می کنم که آقایانی که در منابر در این ماه مبارک یا بعدش، فرق نمی کند، خصوصا ماه مبارک که بیشتر منبر می روند و بیشتر صحبت می شود بدانند که اسلام از آنها می خواهد که با هم باشید.

امام افزودند: مجلس گمان نکند که در یک مجلس صحبت می کند، ائمه جمعه گمان نکنند که در یک جای محدود صحبت می کنند، امروز دیگر حدود برداشته شده است، دیوارها ریخته شده است. اگر دیروز یک کسی در یک مجلسی مثلاً یا در محل اقامه جماعت و جمعه صحبت می کرد، در یک جمعیت محدودی صحبت می شد و تمام می شد. امروز همه می دانید اینطور نیست، خصوصاً در ایران که مجلسش منعکس می شود مستقیما و راجع به خطب جمعه هم منعکس می شود و من گاهی وقت ها چیزهائی را که از رادیوی خارج می شنوم بعدش از رادیوی خودمان می شنوم، آنها زودتر از ما نقل می کنند. در یک همچو محیطی تکلیف خیلی زیاد است.

امام تاکید کردند: انحرافات اگر پیدا بشود، این انحرافات، انحرافات محدود نیست، انحراف نامحدود است. در داخل اگر خدای نخواسته ایجاد اختلاف بشود، منتهی به این می شود بی شک به اینکه شکست بخورید دشمن پشت درهای ایران ایستاده اند مراقبند آنها. تمام این هیاهوها ترس ندارد. اینها چیزی نیست، آمریکا چه می فرستد به کجا و چه می فرستد به کجا، اینها، اینها صحبت است، آنی که آنها نقشه اصلی این است که در داخل یک کاری انجام بدهند. آمریکا می داند که عرضه این را ندارد که در ایران وارد بشود یک کاری انجام بدهد، خودش هم می داند این را خودشان هم گفتند که ما نمی خواهیم که سربازهای آمریکا در خلیج از بین بروند، آقایان هم گفتند این را. آنها این مسأله را ظاهر می کنند که با هو و جنجال ما را از میدان بیرون کنند، آنها خوفی ندارند. آنی که خوف دارد این است که با این شیطنت ها ایادی آنها که باز هستند در کشور، با این شیطنت ها ایجاد اختلاف کنند.(1)

 

دیدار برگزیدگان کتاب سال با آیت الله خامنه ای

برگزیدگان کتاب سال دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار که آقای خاتمی وزیر ارشاد نیز حضور داشت ضمن اشاره به ارزش والای علم در اسلام گفت: در نظام جمهوری اسلامی حقا بیش از همه جا باید به دانش و تفکر بشر اهمیت داده شود زیرا اسلام علم را پس از تقوا و ایمان بالاترین ارزش ها می داند.

رئیس جمهور افزود: ما هرگز نباید فکر کنیم که از تجربه علمی فراوان و از اندوخته های سرشار علمی که در دانشگاه ها در حوزه ها و در شخصیت ها موجود است بی نیاز هستیم بلکه باید در تمامی رشته ها از افراد صاحب نظر استفاده کنیم.(2)

 

موسوی: حمایت امام از دولت حمایت از افراد نیست

هیئت دولت جمهوری اسلامی دیروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی تشکیل جلسه داد.

آقای موسوی در پایان این نشست در گفت و گو با خبرنگاران شرکت کرده و به سئوالات آنها پاسخ گفت: نخست وزیر با اشاره به حمایت امام خمینی در پیام اخیرشان از دولت خدمتگذار گفت: حمایت و تائید حضرت امام را ما به معنای تائید افراد محسوب نمی کنیم بلکه تائید از نظام اجرایی کشور می دانیم که در آن صدها هزار سرباز گمنام برای بهبودی و پیشرفت و استوار نگه داشتن نظام در جهت آرمان های انقلاب اسلامی تلاش می کنند و دولت طبیعتا افتخار می کند که در خدمت این سربازان گمنام باشد.

نخست وزیر افزود: در پیام امام خطاب به مجلس شورای اسلامی روی مسائل تورم، زمین و مسکن تاکید شده است و طبیعتا دولت برای حل این مسائل تلاش می کند.(3)

 

تظاهرات گسترده ضد صدام در سلیمانیه عراق

به دنبال تظاهرات گسترده بیش از 50 هزار تن از اهالی سلیمانیه عراق علیه رژیم صدام که منجر به بروز درگیری های خونین شد منابع خبری مستقل دیروز جزئیات مربوط به این تظاهرات خونین را منتشر کردند.

بر اساس این گزارش اهالی شهر سلیمانیه در اعتراض به اعدام ها و شکنجه های بی رویه در عراق مغازه ها و اماکن کسب خود را تعطیل و دست به راهپیمایی باشکوهی زدند. تظاهرکنندگان با شعار مرگ بر صدام اتومبیل های پلیس و دفتر حزب بعث را به آتش کشیدند به دنبال این مسئله نیروهای بعثی به مردم یورش بردند که در این درگیری های خونین ده ها تن از مردم مسلمان سلیمانیه شهید و مجروح شدند. در این درگیری ها هچنین 10 تن از افسران رژیم بعثی نیز به هلاکت رسیدند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 10 خرداد 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 10 خرداد 63، ص 11
3. اطلاعات، 10 خرداد 63، ص 3
4. جمهوری اسلامی، 10 خرداد 63، ص 2

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید