خبر فوری

از توصیه های اعرابی تا نامگذاری نوزاد متولدنشده

ماجد نصری، مسئول گروه تواشیح مشکات اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به اجرای این گروه در محضر مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن 6 خردادماه اظهار کرد: اجرای تواشیح در محضر مقام معظم رهبری آرزوی همه گروه‌هاست تا از فیض حضور و وجود ایشان بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اثری که روز گذشته اجرا شد همان اثری بود که گروه ما با اجرای آن در مسابقات قرآن سراسری سال گذشته به رتبه اول دست یافت. این اثر با ضبط استودیویی برای انتخاب از بین بیش از 30 اثر رسیده ارسال شد و در نهایت برای اجرا انتخاب شد. این اثر در مدح حضرت علی بن الحسین(ع) امام زین‌العابدین بود که با شعری از ورزدق اجرا شد. پس از اجرای اثر خدمت ایشان رسیدیم که از انتخاب این اشعار بسیار استقبال کرده و تمجید کردند. رهبر انقلاب توصیه‌هایی نسبت به بعضی از کلمات و جابجایی اعراب واژگان داشتند که به نظر ایشان معنای متن از این طریق کامل‌تر می‌شود. ما هم گفتیم حتما این نکات را در اجراهای بعدی رعایت خواهیم کرد.

نصری گفت: در حضور ایشان موضوع تشکیل بسیج جامعه قرآنی را مطرح کردم چرا که جای آن در میان اقشار مختلف جامعه خالی است و قرآنیان باید دارای بصیرت باشند و در مواقع مختلف اعلام نظر کنند. البته ایشان از من پرسیدند فقط اهواز این‌طور است؟ عرض کردم کل کشور این گونه است و ما اصلاً بسیج جامعه قرآنی در کشور نداریم. مقام معظم رهبری گفتند: «این مسئله را که مطرح کردید مدنظر قرار می‌دهم.»

مسئول گروه تواشیح مشکات اهواز عنوان کرد: مقام معظم رهبری برای اشعار عربی و همچنین اجرای گروه‌های تواشیح اشراف کامل دارند و می‌توانند در این عرصه صاحب نظر باشند.

وی گفت: سید جاسم موسوی یکی از اعضای گروه تواشیح تا چند مدت دیگر صاحب فرزند می‌شود، از ایشان برای نامگذاری فرزندش که پسر است نظر خواستند و مقام معظم رهبری گفتند الان درباره چه کسانی خواندید؟ اسمش را بگذارید سجاد. یکی دیگر از دوستان هم سلام تعدادی از جانبازان مدافع حرم را به ایشان ابلاغ کردند و رهبر انقلاب فرمودند سلام بنده را برسانید و از ایشان تشکر کنید.

ماجد نصری گفت: در کل جلسه خوبی بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید