خبر فوری

تامین نیروی انسانی چالش اساسی آینده آموزش و پرورش/ رد حذف فعالیت‌های قرآنی در مدارس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، مهدی نوید ادهم درباره روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: امیدواریم اجرای سند تحول بنیادین با شتاب بیشتری اجرا شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فراررسیده است و این ماه، ماه قرآن است. یکی از وظایف جدی آموزش و پرورش نیز فراهم آوردن زمینه آشنایی و انس دانش آموزان با قرآن کریم است و به همین منظور برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است و دانش آموزان از سال اول دبستان تا پایان دبیرستان با مفاهیم و معارف قرآنی آشنا می‌شوند و روخوانی و روانخوانی آن را فرا می‌گیرند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مباحث مطرح شده در روزهای گذشته درباره منع فعالیت های قرآنی در پیش دبستانی‌ها گفت: مصمم هستیم بیش از گذشته اجرای سند تحول بنیادین در دستورکار قرار بگیرد. سند تحول اصلی‌ترین و تنها سند حاکم بر آموزش و پرورش است و پیام اصلی آن نیز قرآنی است و بر دستیابی به حیات طبیه تاکید می کند. حذف فعالیت های قرآنی به هیچ وجه مطرح نبوده است و با اخباری که منتشر شد، جامعه دینداران ما نگران شدند. در حالی که آموزش قرآن جزو برنامه‌های اصلی ماست.

نوید ادهم ادامه داد: ما تغییراتی را در جدول برنامه درسی ایجاد کردیم به گونه ای که دانش آموزان در شش ساله اول ابتدایی 27 سال آموزش قرآن دارند و دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی در طول دوره ابتدایی و دبیرستان 46 ساعت و دانش آموزان رشته انسانی 50 ساعت آموزش قرآن دارند.

وی که در برنامه تلویزیونی “پرسشگر” سخن می گفت درباره تربیت نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ اصل و اساس در سند تحول بر این است که ورودی ما در آموزش و پرورش خروجی دانشگاه فرهنگیان باشد. طی سال‌های آتی تعداد قابل توجهی از همکاران ما در آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و دانشگاه فرهنگیان ظرفیت تربیت نیروهای جایگزین را برای همه آنها ندارد. تامین نیروی انسانی جزو چالش ها و مشکلات جدی سال‌های آینده خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: برای تربیت نیروهای جدید قطعا باید کیفیت و کمیت توامان مدنظر باشد. از همه سیاستگذاران و تخصیص دهندگان منابع، دولت و مجلس می خواهم کمک کنند تا نیروی انسانی که جذب می شوند نیروی کیفی باشند. باید باور کنیم سرمایه گذاری اصلی باید در آموزش و پرورش و بر روی اصلی‌ترین عنصر آن یعنی معلم انجام شود.

نوید ادهم ادامه داد: در این میان اگر قرار است دانشگاه فرهنگیان پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش باشد باید از حمایت‌های جدی برخوردار شود.

انتهای پیام  

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید