خبر فوری

جشن رمضان در هرمزگان برگزار می شود/تجلیل از حامیان ایتام

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، علی الهیاری ظهر شنبه در نشست خبری که به مناسبت برنامه های ماه مبارک رمضان برگزار شد، بیان داشت: کمیته امداد بزرگترین مجموعه حمایتی خانواده های نیازمند  زنان سرپرست خانوارها است و برای گسترش فرهنگ اطعام ایتام طرح های مناسبتی خوبی در کشور و استان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۹۵میلیارد ریال حجم کمک های خیرین و کمک های مردمی بوده است، در بین  خانواده های نیازمند و ایتام توزیع شده است.

الهیاری با بیان اینکه آمار ایتام در استان بالا است، خاطرنشان کرد: سرانه دریافتی ایتام در استان به ازای هر نفر ۸۵ هزار تومان است، برای رسیدن به میانگین کشوری که ۱۸۵ هزار تومان است مشارکت بیشتر خیرین را می طلبد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان، در بخش ایتام نیازمند حمایت های بنگاه ها و مجموعه های اقتصادی در استان هرمزگان هستیم، این مجموعه ها مشارکت بیشتری در راستای وظایف اجتماعی خود داشته باشند.

وی افزود: هدفگذاری کمیته امداد برای جمع آوری ۵۳ هزار بسته حمایتی از دستگاههای دولتی و غیردولتی و بازاریان است. همچنین برای ترویج سنت حمایت از ایتام سفره های ایتام برقرار خواهد شد.

الهیاری تصریح کرد: جشن رمضان با راه اندازی نمایشگاه توانمندی مددجویان کمیته امداد در راستای معرفی دستاوردهای مشاغل خرد و کوچک مددجویان و بازاریابی برای تولیدات و فرهنگ سازی تولیدات داخلی در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی با اظهار اینکه دوهزار و ۵۰۰ نفر اشتغال برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شده است، عنوان کرد: طی پنج سال اخیر ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان پرداخت شده است. در سال جاری برای ایجاد اشتغال دو هزار مددجو برنامه ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان با بیان اینکه طرح مفتاح الجنت در استان هرمزگان برگزار می شود، گفت: در قالب طرح مفتاح الجنت مسئولان، خیرین و مردم در طول ماه مبارک رمضان مسائل و مشکلات خانواده ها بررسی و مساعدت می کنند. هدف از اجرا تفقدی از خانواده های نیازمند خواهد بود. در قالب این طرح ۸۷۰میلیون تومان کمک شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید