برگزاری آزمون «گواهینامه دوم» فرهنگیان/ راه‌اندازی مراکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص « سنجش علمی معلمان»، اظهار داشت: طبق منویات سند تحول بنیادین، چارچوب نظام سنجش حرفه‌‌ای معلمان تهیه شده و مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: احتمال می‌دهیم مراکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان تا یکسال آینده ایجاد شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اینکه «معلمان چند بار می‌توانند مدرک تحصیلی خود را ارتقا دهند و این ارتقا آیا در افزایش حقوق آنها موثر است؟»، افزود: در حال حاضر براساس مصوبه شورای عالی اداری هر کارمند دولت می‌تواند یک نوبت بعد از جذب، از ارتقای مدرک تحصیلی استفاده کند.

چهاربند یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش نیز تابع قانون مدیریت خدمات کشوری است و در این خصوص این موضوع رعایت می‌شود، اما کاری که انجام شده است گواهینامه نوع دوم بود که مسکوت مانده بود.

وی در توضیح گواهینامه نوع دوم، خاطرنشان کرد: این گواهینامه‌ای است که از تجمیع دوره‌های ضمن خدمت مرتبط با رسته شغلی ایجاد می‌شود و شامل آزمونی است که توسط سازمان امور اداری و استخدامی برگزار می‌شود؛ اگر فرد پذیرفته شود، از مزایای یک مدرک بالاتر از مدرک رسمی خود بهره‌مند می‌شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: حدود 80 هزار نفر قبلاً در آموزش و پرورش براساس شاخص‌هایی که اعلام شده بود، واجد شرایط برای شرکت در این آزمون شناخته شده‌اند.

چهاربند تصریح کرد: مدتی است این آزمون متوقف شده است و مذاکراتی را در این خصوص شروع کرده‌ایم؛ ضمن اینکه اصلاح رسته‌های شغلی با دوره‌های ضمن خدمت را پیگیری می‌کنیم، توافق اولیه‌ای برای برگزاری آزمون جامع داشته‌ایم و امیدواریم به نتیجه نهایی برسد.

وی ابراز داشت: حدود 80 هزار فرهنگی در این خصوص ذی‌نفع هستند که می‌تواند تأثیر جدی در احکام آنها و ارتقای رتبه شغلی داشته باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید