مرور مطالب مطبوعات محلی استان اصفهان – سه شنبه دوم خرداد 96

روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان 'خانه تکانی در شورای شهر اصفهان' نوشت: فرمانداری اصفهان روز گذشته اسامی حائزین انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اصفهان را اعلام کرد.
این روزنامه در ادامه به نقل از احمد رضوانی فرماندار اصفهان نوشت: از مجموع 692 شعبه ثبت نام و اخذ رای حوزه انتخابیه کلانشهر اصفهان در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی ، لیست امید که مورد تائید شورای هماهنگی اصلاح طلبان بود ، تمام 13 کرسی شورای شهر اصفهان را از آن خود کرد.
این روزنامه می افزاید: پیش از این تنها نام دو اصلاح طلب در میان اعضای شورای شهر اصفهان به چشم می خورد و مابقی همه اصولگرا بودند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان نوشت: طرح های بسیاری طی سالیان متمادی در این استان ناتمام مانده و تعطیل شده بود اما طی دو سال اخیر و با پیگیری های مستمر، این طرح ها تعیین تکلیف و دوباره فعال شد.
حجت الله غلامی افزود: کنار گذر شرق و غرب اصفهان، تملک کارخانه ریسباف به مساحت 70 هزار متر مربع برای ایجاد فضای مناسب شهری و انتخاب سرمایه گذار، احداث آزادراه اصفهان- شیراز و تبدیل بزرگراه ها به آزادراه از جمله پروژه هایی بود که طی دو سال گذشته در این استان دوباره فعال و پیگیری شده است.
وی گفت: طی دو سال اخیر بیش از هزار میلیارد تومان در قالب طرح های مشارکتی با بخش خصوصی به این پروژه ها اختصاص یافت.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی به نقل از فتح الله معین نوشت: تغییرات، اساس شوراست.
عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ما به تغییر بسیار امیدواریم، چرا که مردم نشان داده اند که خواستار تغییر هستند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به نقش بی بدیل شهرداری ها در کارآفرینی و ایجاد مشاغل دانش بنیان نوشت: گسترش بازارکار فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدامی مناسب در جهت کارآفرینی و ایجاد ثروت است.
وحید حیدریان افزود: بدون توسعه پایدار، توسعه و آبادانی شهرها ممکن نخواهد بود.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی با عنوان کلید شورا در دست فهرست امید نوشت: نتیجه نهایی انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی کلانشهر اصفهان اعلام شد.
این روزنامه می افزاید: انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور 742 نامزد برگزار شد که از میان آنها 13 تن برای تصدی کرسی های شورا انتخاب شدند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان شهرضا، شهر ملی سفال در مسیر جهانی شدن نوشت: شهرضا به عنوان شهر ملی سفال ایران معرفی شد، اما قابلیت های منحصر به فرد هنرمندان آن و نیز عزمی که در بین مسئولان اجرایی آن وجود دارد، افق های روشنی را فراروی تبدیل آن به عنوان شهر جهانی سفال قرار می دهد.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان آرایش جدید' با اشاره به اعلام نتایج نهایی و رسمی انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت:در حال که رسانه های اصفهانی و همچنین شبکه های مجازی روز یکشنبه اقدام به انتشار اسامی منتخبان شورای شهر اصفهان در انتخابات کردند، اسامی این افراد روز دوشنبه به طور رسمی توسط فرماندار اصفهان اعلام شد.
این روزنامه می افزاید: هر چند آرای 25 شعبه هنوز شمرده نشده است، اما آرایش جدید شورا نشان می دهد، تنها دو نفر از نمایندگان شورای قبل یعنی علیرضا نصر و فتح الله معین بر صندلی شورای پنجم اصفهان جلوس می کنند و یازده نفر سابق جای خود را به اعضای جدید می سپارند و بر این اساس ، تمامی اعضای لیست اصلاح طلبان با عنوان 'شهر امید' توانستند به شورای پنجم راه یابند.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ، رشد 70 درصدی گردشگران و بازدید کنندگان از اصفهان را گامی ارزشمند در توسعه کسب و کار شهری برشمرد و نوشت: مهمترین موضوع مذاکرات تجاری اتاق بازرگانی اصفهان با همتایان خارجی، توسعه صنعت گردشگری اصفهان است.
این روزنامه در ادامه به نقل از محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به انتخاب برند شهری اصفهان نوشت: مسیر چهارساله انتخاب برند اصفهان به مرحله پایانی رسید و در خردادماه با حضور مسئولان استانهای اصفهان، یزد و شیراز در قالب مثلث گردشگری ایران رونمایی می شود.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی – انتشار دهنده : عمادی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید