خبر فوری

خارج‌سازی ۱۰۸ فروند شناور مغروقه ‌از رودخانه‌های جنوب/ طرح جامع بنادر بازرگانی بازنگری می‌شود

محمد سعیدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بخش حمل‌ونقل دریایی ‌با وجود تحریم‌های ظالمانه‌، به پشتوانه نیروی انسانی کارآمد و با طراحی برنامه‌های مناسب و استفاده بهینه از منابع دراختیار، توانسته است با ایجاد تحرک در فعالیت‌های ناوگان حمل‌ و نقل و بنادر بازرگانی و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته حمل و نقل همگام با تحولات بین‌المللی، موجبات افزایش سرعت، ایمنی و تسهیل جریان کالا به کشور را ‌از طریق بنادر تجاری ‌فراهم آورد.

وی با اشاره به بازگشت 18 شرکت بین‌المللی کشتیرانی به بنادر ایران، بیان کرد:‌ با تلاش سازمان بنادر 3 سند با موضوع اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دزدی دریایی در آب‌های فراساحلی‌ تصویب شد.

سعیدنژاد از اجرای طرح کلان ملی فناوری «طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شبکه ملی پایش و پیش‌بینی دریایی کشور» در 11 ایستگاه دریایی خبر داد.

* خارج‌سازی 108 فروند شناور ‌با اعتبار 261‌ میلیارد ریال

سعیدنژاد با اشاره به لزوم خارج‌سازی همه شناورهای مغروقه در آبراهه‌های کشور جهت ارتقاء ایمنی سیر کشتی‌ها و حفظ محیط زیست، گفت: تاکنون 108 فروند شناور مغروقه در آبراه اروند، رودخانه‌ کارون و حوضچه‌ بندر چارک، بوشهر و هرمزگان با صرف هزینه 261 میلیارد ریالی‌ خارج‌سازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از به‌کارگیری مقدمات روش نوین و پیشرفته لایروبی عمق فعال رسوبی (Active Nautical Depth) در دو بندر امام خمینی (ره) و بوشهر خبر داد.

* بازنگری طرح جامع بنادر بازرگانی کشور و مقابله با دریاخواری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بازنگری طرح جامع بنادر بازرگانی کشور خبر داد و گفت‌: شورای امنیت کشور سال 94 مصوبه‌ای داشت مبنی براینکه کنترل مدیریت بر سواحل کشور انجام شود و با دریاخواری مقابله کنیم که مصوبه بسیار با ارزشی بود و همه دستگاه‌ها برای مقابله با این پدیده شوم مکلف شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز اگر به سواحل شمالی کشور وارد شویم بسیاری از ارگان‌های دولتی و خصوصی سواحل را تسخیر کرده‌اند که خیلی از آنها مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی ندارند. در این راستا از سال 94 شورای امنیت مصوبه جلوگیری از دریاخواری را تصویب کرد.

سعیدنژاد ادامه داد: مدیریت اراضی ساحلی با سازمان بنادر و دریانوردی است، اگر کسی بخواهد در دریا و سواحل تأسیسات ایجاد کند مکلف است مجوزهای لازم را از سازمان کسب کند و بدون داشتن مجوز این موضوع امکانپذیر نیست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید