خبر فوری

صنایع دستی قشم نرخ گذاری می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، سید محمدامین جعفری حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نرخ گذاری صنایع دستی قشم با بررسی و دسته بندی محصولات در شاخه رو دوزی های سنتی آغاز شده و به زودی در سایر شاخه ها هم انجام می شود.
وی افزود: تولیدات پارچه ای و رودوزی های سنتی از نظر کیفیت دوخت، جنس پارچه و هنر رو دوزی با حضور تعاونی های صنایع دستی و متخصصان در نخستین گام بررسی قیمت گذاری شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: نرخ گذاری صنایع دستی جزیره موجب افزایش کیفیت محصولات، ایجاد بازار رقابتی و برند سازی می شود و همگام سازی و کیفی سازی محصولات یکی از مهمترین هدف های نرخ گذاری شاخه های مختلف صنایع دستی است.
او اضافه کرد: یک محصول صنایع دستی گرچه الهام گرفته از هنر است اما هنگامی که به تولید نیمه انبوه می رسد، به کالایی تجاری تبدیل می شود و از این رو نیاز به نرخ گذاری کارشناسی دارد.
قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب استان هرمزگان به واسطه برخورداری از تاریخ و فرهنگ پربار، صنایع دستی ارزشمندی با دستان پرتلاش ساکنان آن به ویژه بانوان تولید می کند.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید