خبر فوری

پیام حماسه ساز مردم شیعه و سنی هرمزگان با سرانگشتان آبی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روز جمعه ایرنا، شیعه و اهل سنت و اقوام مختلف ایرانی مقیم هرمزگان بار دیگر در کنار هم در سه انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در غرب هرمزگان شرکت کردند و حماسه ای دیگر را آفریدند.
امروزی روزی بود که انگشتان هرمزگانی ها به مُهر، مِهر و عطوفت آغشته شد و نقش ماندگار اتحاد و همبستگی را ترسیم کردند تا بار دیگر 29 اردیبهشت ماه هم همچون دیگر روزهای پر افتخار تاریخ انقلاب به یادماندنی و ماندگار باشد.
با وجود گرمای سوزان و شرجی هوا، پیر و جوان، مرد و زن، روستایی و شهری و جزایر استان های هرمزگان پای صندوق های رای حاضر شدند و بار دیگر با آرمان امام خمینی(ره) تجدید بیعت کردند و به ندای رهبری لبیک گفتند.
بیش از 35 درصد از جمعیت یک میلیون و 750 هزاری نفری هرمزگان اهل سنت هستند.
در هرمزگان بطور هم زمان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی (غرب هرمزگان لنگه، پارسیان و بستک) برگزارشد.
برای انتخابات ریاست جمهوری یکهزار و986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب این استان نیز 377 شعبه دایر شد.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که تعداد 7 نفر برای بدست آوردن آن با یکدیگر رقابت کردند
در این دوره از انتخابات شوراها 810 نفر برای بدست آوردن 198 کرسی شورای اسلامی شهری و هفت هزار و 609 نفر نیز برای رسیدن به چهار و هزار و 216 کرسی شوراهای اسلامی روستایی با یکدیگر رقابت کردند.
یک میلیون و 166 هزارنفر در هرمزگان واجد شرایط رأی دادن بوده که 33 هزار و408 نفر آنان رای اولی هستند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید