خبر فوری

همه امکانات برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت در هرمزگان فراهم است

این عده در گفت وگوبا ایرنا فزود: به عنوان مجریان انتخابات وظیفه داریم همه ابزار وامکانات برای رفاه حال مردم که می خواهند حماسه ای دیگر خلق کنند مهیا کنیم.
استاندارهرمزگان دراین زمینه گفت: همه امکانات و بسیج نیروها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی وشوراهای اسلامی شهر وروستا فراهم شده است.
جاسم جادری افزود: انتخابات 29 اردیبهشت از رویدادهای بسیار مهم برای کشور است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: در نشست های متعدد با فرمانداران ، مدیران و مسئولان مرتبط بر برگزاری حفظ سلامت انتخابات وهمچنین انتخاباتی باشکوه و درکمال آرامش تاکید شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت:برای انتخابات 29 اردیبهشت در استان یکهزار و 474 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
بهروز اکرمی افزود:تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت در هرمزگان، یک میلیون و 166 هزار نفر و تعداد رای اولی ها در هرمزگان 33 هزار و 408 نفر است.
وی ادامه داد: کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در هرمزگان 810 نفر است که برای به دست آوردن 198 کرسی شوراهای شهر رقابت می کنند.
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان یاد آور شد: همچنین تعداد نامزدهای انتخابات شوراهای روستا در هرمزگان هفت هزار و 609 نفر است که برای چهار هزار و 216 کرسی شوراهای روستایی در حال رقابت هستند.
اکرمی اضافه کرد: برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در غرب هرمزگان نیز 11 نامزد وجود دارد که یک نفر به عنوان نماینده این حوزه انتخاب خواهد شد.
وی بیان داشت: وزارت کشور مسئول اجرای انتخابات است اما همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند در برگزاری انتخابات به مجریان و ناظران کمک کنند وشرایطی فراهم شده تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رقم بخورد.
رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات هرمزگان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که حضور باشکوه هم وطنان براقتدار و اعتلای کشور بیش از پیش خواهد افزود.
علی رئوفی از تامین تمامی وسائل ولوازم مورد نیاز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر وروستا در استان خبر داد.
وی بیان داشت: براساس قانون برگزاری انتخابات تمام دستگاه هایی اجرایی ملزم به همکاری با ستاد انتخابات استان در تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات هستند.
وی افزود: این کمیته از ابتدای فعالیت به مکاتبه با تمام دستگاه هایی اجرایی استان برای معرفی یک نفر بعنوان نماینده تام الااختیار در کمیته پشتیبانی استان جهت هماهنگی و آماده سازی و تمهید مقدمات برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات اقدام کرده است.
وی تصریح کرد: تمهید مقدمات برای دریافت ملزومات انتخابات از تهران نظیر تعرفه رای و صندوق ها از دیگر اقدامات کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان هرمزگان بوده که به نحو احسن صورت پذیرفته و تمام لوازم و تجهیزات آماده تحویل به فرمانداری ها و واحد های تابعه است.
معاون استاندار وفرماندار ویژه میناب با اشاره به سرنوشت ساز بودن انتخابات درآینده کشور، گفت: حضورحداکثری مردم درصحنه مهمترین اصل انتخابات است.
ابوذرمهدی نخعی افزود: حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب همواره عامل تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و انتخابات یکی از مهمترین عرصه هایی است که می تواند بر اقتدار نظام اسلامی درعرصه بین المللی بیفزاید و پیام آن را به دنیا مخابره کند.
وی با بیان اینکه انتخابات یکی از ساز و کارهای اساسی در نظام جمهوری اسلامی برای تعیین سرنوشت کشور و جابجایی قدرت بدست مردم است، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه مسئولان نظام به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط رای مردم انتخاب می شوند و این افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی است .
وی اظهار کرد: آنچه که در این انتخابات برای همه و برای نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، بحث مشارکت حداکثری است که باید برای تحقق این امر فرصت ها و زمینه های لازم فراهم کرد.
نخعی خاطر نشان کرد: عمل به قانون در همه مراحل انتخابات مهمترین و اساسی ترین نکته ای است که همواره مورد تاکید ما قرار داشته است زیرا این مساله باعث جلب اطمینان مردم و در نتیجه حضور گسترده آنان در انتخابات می شود .
وی امانتداری مجریان انتخابات را از دیگر عوامل اثر گذار بر مشارکت مردم عنوان و تصریح کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است و باید از آن صیانت نمائیم و حتی یک رای هم برای ما اهمیت دارد.
وی یاد آور شد : دراین دوره از انتخابات 137 شعبه ثابت و 105 شعبه سیار در شهرستان میناب اختصاص یافته که 59 شعبه اخذ رای در مناطق شهری و183 شعبه در مناطق روستایی است .
رئیس حوزه انتخابیه غرب هرمزگان گفت: 281 شعبه اخذ رای برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخاباتی پیش بینی شده است
ارسلان بهاری اظهار داشت: 11 نامزد دراین دوره از انتخابات برای کسب یک کرسی نمایندگی غرب استان درمجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: زمینه لازم برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه غرب استان هرمزگان فراهم شده است.
این مقام مسئول بیان داشت: بیش از 3هزار عوامل اجرایی شامل اعضای شعب و نمایندگان فرماندار بر انتخابات درحوزه غرب استان نظارت دارند.
وی بیان داشت: تنها افرادی که در دوره قبل در شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک رای داده اند و یا مهر انتخابات مجلس دهم در شناسنامه آنها ثبت نشده است می توانند در این انتخابات رای دهند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به موضوع مهم انتخابات بر لزوم حفظ بی طرفی قضات و مجموعه دادگستری استان در این عرصه تاکید کرد.
حجت الاسلام اکبری افزود: دستگاه قضایی در پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، سریع و قاطع عمل خواهد کرد و در جریان رسیدگی تابع جریان‌های سیاسی نخواهد بود.
وی بیان داشت: به منظورپیشگیری ازجرایم و تخلفات انتخاباتی وتأمین سلامت فضای مجازی درایام انتخابات، کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی استان هرمزگان تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: عمل به قانون به ویژه قانون انتخابات و رعایت موازین اخلاقی در همه مراحل برگزاری، توسط تمام نامزد‌ها، هوادارانشان و مسئولان نظارتی و اجرایی، دو مؤلفه اساسی در پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی می‌باشد.
حجت الاسلام اکبری با اشاره به نقش اساسی و سرنوشت ساز مردم در عرصه انتخابات ، گفت:بدون شک این نقش کلیدی در فرآیند برگزاری انتخابات نیز بسیار مؤثر می‌باشد، بنابراین از آحاد مختلف مردم هرمزگان می‌خواهیم که مسئولان قضایی را در نظارت هر چه بهتر بر حسن اجرای قانون و موازین اخلاقی یاری رسانند.
در استان هرمزگان سه انتخابات شامل دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس 29 اردیبهشت ماه برگزارمی شود .
برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری ، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
6048
انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید