مدیریت امداد و نجات در سریعترین زمان ممکن در صحنه حوادث حاضر شده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روز چهارشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، این مطلب را حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین معزی» روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: تشکیل تیم های واکنش سریع بسیار موثر و اقدام شایسته ای بود که طی 3 ماه گذشته در حوادث مختلف به خوبی به یاری حادثه دیدگان شتافتند.
وی حضور به موقع نیروهای هلال احمر در کنار حادثه دیدگان را مایه آرامش آنان دانست و اظهار داشت: احساس آرامش و امنیت روانی از امداد و نجات مهم و حائز اهمیت است.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: هر چند امکانات جمعیت هلال احمر کشور نسبت به کشورهای پیشرفته محدود است اما با این وجود نیروهای هلال احمر در حادثه اخیر به موقع در صحنه حاضر شدند و با تجربه ای که داشتند توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن به یاری آسیب دیدگان بشتابند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با تقدیر از مدیریت امداد و نجات جمعیت و هلال احمر توضیح داد: حضور به موقع و تاثیر گذار رئیس سازمان امداد و نجات این جمعیت در حوادث قابل تقدیر و تشکر است و مدیریت ایشان باید الگو باشد.
وی با اشاره با آسیب جدی به 4 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری در زلزله اخیر خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به وسعت حادثه می طلبد که خیرین این استان برای جبران خسارت وارده به آسیب دیدگان وارد عمل شوند و امامان جمعه، خطبا و روحانیون نیز مردم را به جمع آوری کمک تشویق کنند.
نماینده مقام معظم رهبری و هیات همراه در بازدید از مناطق زلزله زده پای درد و دل ها و صحبت های آسیب دیدگان نشستند و ضمن ابلاغ سلام و اظهار تاسف مقام رهبری به آسیب دیدگان گفت: با وقوع این زلزله نیروهای هلال احمر به سرعت وارد عمل شدند و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در اسرع وقت و در 4 ساعت پس از وقوع حادقه بلافاصله در صحنه حاضر شد.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با شنیدن درد و دل های مردم خطاب به آسیب دیدگان گفتند طی 72 ساعت گذشته نیروهای امدادی تمام تلاش خود را برای کاهش آسیب های این بلای طبیعی انجام داده اند و تقدیر مردم از خدمات رسانی به موقع نیروهای هلال احمر حاکی از این موضوع است.
وی تصریح کرد: آوار برداری و بازسازی منازل تخریب شده سخت و زمان بر است اما همه دستگاه های خدمات رسان بسیج شده اند تا کمک کنند مردم به زندگی عادی خودشان برگردند و مشکلات موجود را به مسئولان استان و مقام معظم رهبری اطلاع خواهند داد.
نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر و وزیر ورزش و جوانان صبح امروز چهارشنبه وارد بجنورد مرکز خراسان شمالی شدند و مورد استقبال استاندار و شمار دیگری از مسئولان این استان قرار گرفتند.
زلزله ای شنبه شب هفته جاری با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان این زمین لرزه به بیش از 400 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.
براساس آمارهای موجود درسده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت 6.2 درجه درمقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال 1375 بود که خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.
اجتمام(2)**3377**1569**تنظیم: سمانه زین العابدین **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید