پیش بینی ۱۴۷۴ شعبه اخذ رای در هرمزگان/۳۳هزار رای اولی مشتاق حضور

خبرگزاری مهر – گروه استانها، رضا زرگر؛ روز جمعه سه انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در غرب استان برگزار می شود. طی هفته ها و روزهای اخیر احزاب و جناح های سیاسی مختلف و کاندیداهای شوراهای شهر و روستا و کاندیداهای مجلس در کنار ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری مردم استان را به حضوری پر شور در پای صندوق های رای دعوت کرده اند.

در این بین برگزاری بدون حاشیه انتخابات دغدغه هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت در استان هرمزگان است. برگزاری جلسات متعدد و منظم از جمله برنامه های هیئت های اجرایی در استان است. طی روزهای اخیر همچنان جلسات مشترک میان ستاد انتخابات استان با فرمانداران و اعضای برگزار کننده انتخابات برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: درانتخابات امسال یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۶۸ نفر رای اولی هستند.

بهروز اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: متولدین ۲۹ اردیبهشت ۷۸ به قبل می توانند در انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر وروستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ شرکت کنند.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی های لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه انجام شده و انتظار می رود مردم حضور گسترده و پرشوری در این عرصه مهم سیاسی داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان یادآورشد: تعداد کاندیداهای شورای شهر هرمزگان ۸۱۰ نفر است که برای ۱۹۸ صندلی شورای شهر رقابت می کنند و تعداد کاندیداهای شورای روستا هم هفت هزار و ۶۰۹ نفر است که برای چهار هزار و ۲۱۶ صندلی رقابت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۴۷۴ شعبه اخذ رای شامل ۷۹۶ صندوق ثابت و ۴۹۷ صندوق سیار برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این استان پیش بینی شده است.

اکرمی اظهار داشت: در حال حاضر هماهنگی خوب و مناسبی در بخش های مرتبط سخت افزاری و نرم افزاری برگزاری انتخابات در استان حاصل شده است.

وی با اشاره به الکترونیکی برگزار شدن چند مولفه از مولفه های انتخاباتی، افزود: در مدت زمان باقیمانده و با توجه به تجربیات دوره های قبل باید تمام تلاش و توان خود را برای رفع نواقص احتمالی به کار گیریم از همین رو از فرمانداران و مسئولان بخش های مربوطه خواسته ایم با تمرکز و حساسیت بالا به تقویت و پایداری هر چه بیشتر ارتباطات متکی به فناوری بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در ادامه تاکید کرد: باید تمام تدابیر لازم برای حضور با شکوه مردم در انتخابات اندیشیده شود تا از این رهگذر به اقتدار و شکوفایی هر چه بیشتر کشور کمک کنیم.

وی گفت: انتظار می رود فرمانداران در اسرع وقت تمامی مسائل و مشکلات احتمالی مخابرات شهرستان های خود را احصا و برای رفع به بخش های مربوطه ارجاع دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: برای انتخابات ۲۹ اردیبهشت در هرمزگان هزار و ۴۷۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

اکرمی عنوان کرد: تعداد کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در هرمزگان ۸۱۰ نفر است که برای به دست آوردن ۱۹۸ کرسی شوراهای شهر رقابت می کنند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد نامزدهای انتخابات شوراهای روستا در هرمزگان ۷۶۰۹ نفر است که برای ۴۲۱۶ کرسی شوراهای روستایی در حال رقابت هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان افزود: برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در غرب هرمزگان نیز ۱۱ نامزد وجود دارد که یک نفر به عنوان نماینده این حوزه انتخاب خواهد شد.

اکرمی تصریح کرد: تعداد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات ۲۹ اردیبهشت در هرمزگان، یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر و تعداد رای اولی ها در هرمزگان ۳۳ هزار و ۴۰۸ نفر است.

۱۴۷۴ شعبه اخذ رای در هرمزگان

وی اظهار داشت: برای انتخابات ۲۹ اردیبهشت در هرمزگان هزار و ۴۷۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با بیان اینکه همه انتخاباتی که تا کنون در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده مهم بوده و انتخابات پیش رو نیز بسیار مهم است، اضافه کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رقم بخورد.

اکرمی بیان داشت: وزارت کشور مسئول اجرای انتخابات است اما همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند در برگزاری انتخابات به مجریان و ناظران کمک کنند.

۱۱هزار نیروی انتظامی تأمین امنیت انتخابات در هرمزگان را برعهده دارند

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج و پلیس افتخاری وظیفه تأمین امنیت برگزاری انتخابات در هرمزگان را بر عهده‌دارند.

سرهنگ علی‌اصغر خرم روی افزود: نیروی انتظامی تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس در غرب هرمزگان را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از رأی‌دهندگان درخواست می‌شود پس از شرکت در انتخابات از توقف در محل رأی‌گیری برای جلوگیری از ازدحام پای صندوق رأی، خودداری کنند و در مراجعه به حوزه‌های رأی‌گیری نیز نکات ترافیکی را موردنظر قرار دهند.

سرهنگ خرم روی گفت: تاکنون در استان هرمزگان هیچ‌گونه مشکل امنیتی و انتظامی مرتبط با انتخابات وجود نداشته است و شهروندان در صورت مشاهده مشکلی در این زمینه می‌توانند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید