خبر فوری

رئیس جمهور آینده مشکلات مردم سیریک را ببیند/مصمم به حضور باشکوه

خبرگزاری مهر – گروه استان ها، مختار رحیمی: مشارکت مردم سیریک در انتخابات مثال زدنی است. مشارکت ۸۰ الی ۱۰۰درصدی مردم این شهرستان در انتخابات مختلف نشان از پایبندی به نظام و اعتقاد به تغییرات در بدنه دولت است. مردم سیریک، همراه حامی و پشتیبان این نظام و انقلاب بوده اند و هیچ وقت اجازه نداده اند کسی برای آنها تصمیم گیری کند.

انتخابات در استان هرمزگان زمینه اتحاد و همدلی در میان اقوام و مذاهب را ایجاد کرده است. اکثر ساکنان شهرستان سیریک اهل سنت تشکیل می دهد و در تمامی عرصه های انتخابات هم پای مردم استان حضوری حداکثری داشته اند. میانگین مشارکت مردم سیریک در تمام انتخابات  ۱۰۰درصدی بوده است و مسئولان باید قدردان این حضور باشند.

براساس آخرین آمار مشارکت در انتخابات، تعداد افرادی که در شهرستان سیریک واجد شرایط رای دادن بودند بیش از  ۲۱ هزار نفر بوده اند و بر اساس آمار، آرای ماخذه در همان دوره نیز ۲۱ هزار نفر و اندی بوده است و این آمار نشان می دهد مردم این منطقه با وجود مشکلات فراوان که با آن روبرو هستند اما دست از این نظام بر نداشته اند.

حال نوبت مسئولان است تا با تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت مردم به برنامه ها و وعده های داده شده عمل کنند. بدون شک انتظاری که مردم از کاندیداها و رئیس جمهور آینده دارند اجرای برنامه هایی است که در گذشته به این مردم وعده داده شده است و مردم چشم انتظار تغییرات محسوس در زندگیشان هستند و با رفع بخشی از مشکلات زمینه را برای افزایش شور ونشاط و مشارکت در انتخابات پیش رو و آینده نیز فراهم کنند.

بی شک مشارکت در انتخابات هر کشور پایه های نظام آن کشور را تثبیت می کند و این نقش آفرینی مردم سیریک در انتخابات در واقع حاکی از حمایت مردم این شهرستان از نظام جمهوری اسلامی ایران است

هر چند در شهرستان سیریک افزایش فقر، گرانی و مشکلات اقتصادی به گوش مسئولان بالا دستی استانی و ملی رسیده است، اما هنوز وعده اتمام آبشیرین کن شهرستان سیریک و اسکله چند منظوره این شهرستان از جمله وعده هایی است که تحقق آن تاثیر مستقیمی در زندگی مردم منطقه خواهد داشت. علیرغم این بعد عهدی ها اما هیچ گاه از حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای نکاسته است.

نقش مشارکت تحکیم نظام جمهوری اسلامی ایران بوده

بی شک مشارکت در انتخابات هر کشور پایه های نظام آن کشور را تثبیت می کند و این نقش آفرینی مردم سیریک در انتخابات در واقع حاکی از حمایت مردم این شهرستان از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مسئولان باید توجه ویژه ای نسبت به مشارکت مردم در انتخابات داشته باشند. شهرستان سیریک از یک جمعیت اقلیتی برخوردار است. ۸۰درصد جمعیت این شهرستان را اهل سنت تشکیل می دهد و با نگاهی به آخرین آمار انتخابات در طول این چند سال در کشور می توان نتایج قابل تاملی را از انتخابات برگزار شده در سیریک بدست آورد. انتخابات یکی از معیارهای سنجش دموکراسی در جوامع است که در سیریک به نحو احسنت برگزار می شود و نمایانگر خرسندی و رضایتمندی مردم از دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

طی این سالها میزان مشارکت مردم سیریک در انتخابات روز به روز افزایش یافته است و در بیشتر مواقع آمار مشارکت در انتخابات ۱۰۰ درصدی بوده است.

مسئولان باید به این مسئله توجه داشته باشند که کاهش مشارکت در انتخابات می تواند مشروعیت این نظام را زیر سوال ببرد هر چند در خیلی از کشورها یا حتی در کشور خودمان می کوشند با شیوه های متفاوت شهروندان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند در صورتی که در سیریک مردم خودجوش مشارکتی ۱۰۰درصدی دارند.

آن چیزی که برای نظام مهم است مشارکت مردم در انتخابات است که مردم سیریک این موضوع را یک وظیفه می دانند و مشارکت بالایی در انتخابات دارند و مردم در سرنوشت خود شرکت می کنند.

اما سؤال مهم این که چرا با وجود خیلی از مشکلات و وضع معیشت اقتصادی مردم باز میزان مشارکت مردم سیریک در انتخابات بسیار بالا است که البته دلایل به خصوص خود دارد جوانان سیریکی به عنوان قشر عظیم سیریک بزرگترین حاضران در انتخابات در طول این چند دهه بودند هر چند که این جوانان از نداشتن شغل رنج می برند اما حضور در پای صندوق رای بر خود تکلیف می دانند و همیشه حماسه خلق کرده اند.

انتخابات در ایران جلوه عینی دموکراسی و مردم سالاری است

فرماندار سیریک در گفتگو با خبرنگار مهر، با مطرح کردن این عنوان که انتخابات در ایران جلوه عینی دموکراسی و مردم سالاری است بیان داشت: یکی از مهمترین جلوه های مشارکت مردم انتخابات است که در شهرستان سیریک مشارکت بالای در انتخابات دارند.

میر مرسل ایزدی پور با عنوان اینکه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شهرستان سیریک  آمادگی برگزاری یک انتخابات سالم در ۲۹ اردیبهشت ماه فراهم کرده اند اظهارداشت: شهرستان سیریک همه امکانات لازم برای برگزاری انتخابات با هدف مشارکت ۱۰۰درصدی مردم، اعم از امکانات پشتیبانی و تجهیزات فراهم کرده است.

وی افزود:پیش بینی شعبه های ثابت و سیار برای اخذ رای مردم پیش بینی شده است و ازخود مردم برای برگزاری این انتخابات همکاری گرفته خواهد شد.

ایزدی پور مشارکت مردم در انتخابات مهمترین عنصر دانست و تصریح کرد: شهرستان سیریک از یک مشارکت خوب در بحث انتخابات برخوردار است، در انتخابات پیش رو هم یک مشارکت ۱۰۰درصدی خواهند داشت.

وی به عوامل افزایش مشارکت مردم سیریک در انتخابات پرداخت و اظهار داشت: وقتی مردم احساس کنند که انتخابات سالمی برگزار می شود میل و رغبت به مشارکت در مردم بیشتر خواهد شد.

وی به  یکی دیگر از عوامل مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: مردم وقتی احساس کنند که در تصمیم گیری های سیاسی و دیگر تصمیمات کشور دخیل هستند موجب می شود که مشارکت بالایی داشته باشند.

فرماندار سیریک با بیان اینکه انتخاباتی برگزار می کنیم که شک و شبهه ای برای کسی ایجاد نگردد تصریح کرد: مردم با مشارکت خود در انتخابات صلح و آرامش به جامعه خواهند آورد.

با وجود اینکه خیلی ازمردم مشکلات و وضع معیشت اقتصادی خوبی برخوردار نیستند اما باز در تمام امورات ازمیزان مشارکت مردم سیریک کاسته نخواهد شد

وی به مقوله رقابت در انتخابات اشاره ای کرد و افزود: اصولا انتخابات یک رقابت سالم است که منجر به آبروی نظام و امنیت در بر خواهد داشت.

ایزدی پورگفت: الحمدالله شهرستان سیریک از شهرستانهایی است که در تمام امورات مشارکتی بالای صد درصدی داشته اند بخصوص در امرانتخابات و تصمیم گیریهای سیاسی زیرا شعور سیاسیی بالایی دارند.

در همین خصوص یک شهروند سیریکی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مردم معمولان برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق رای حاضر می شوند و رای دادن برای خود یک تکلیف می دانند.

ناصر غلامی با اشاره به اینکه مردم شهرستان سیریک مدافعان حرم نظام جمهوری اسلامی هستند اظهارداشت: با وجود اینکه خیلی ازمردم مشکلات و وضع معیشت اقتصادی خوبی برخوردار نیستند اما باز در تمام امورات ازمیزان مشارکت مردم سیریک کاسته نخواهد شد.

غلامی با بیان اینکه پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و با تاکید بر حضور بر پای صندوق های رای تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم به این باور رسیده اند که با اجرای شدن حکومت دمکراسی در ایران اجازه تصمیم گیری به تمام مردم داده شده است و همین باعث حضور آنها در پای صندوق رای شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید