خبر فوری

جامعه ایران 100 درصدی است/نباید بین مردم دو دستگی ایجاد کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر پرهیز از ایجاد دوقطبی شدن در جامعه تاکید فرموده و بیان کرده اند که ایجاد دو جریانی، دو فرقه ای و دو قطبی از ضربه های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است اما همزمان با داغ شدن تنور انتخابات شاهدیم که برخی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با طرح یک – دو قطبی کاذب این طور القا می کنند چهار درصد از افراد جامعه حق 96 درصد دیگر را پایمال کرده و اجازه استفاده از مواهبی که همه باید از آن برخوردار باشند به 96 درصد دیگر جامعه نمی دهند.
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: ایجاد دو قطبی های اینچنینی نه تنها مورد پسند ایشان و ملت ایران نیست بلکه باعث ایجاد خدشه صفوف به هم پیوسته ملت غیور ایران که همواره و در همه حال پشتیبان انقلاب اسلامی و آرمان های آن بوده اند، خواهد شد و
بهتر است همه نامزدهای انتخاباتی این نکته را مدنظر قرار دهند که رقابت های انتخاباتی در چند روز آینده به پایان خواهد رسید. بر همین اساس بهتر است تا همه نامزدها در طرح شعارهای انتخاباتی خود دقت کافی را داشته باشند تا مبادا وحدت و امنیت ملی کشور را دچار خدشه کنند.
یکی از این نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بارها در سخنرانی های خود بیان کرد که مهم ترین مانع که اولویت اصلی ما به شمار می رود آن است که چهار درصد افراد در جامعه اجازه نمی دهند مشکل 96 درصد دیگر مردم حل شود.
وی خاطرنشان کرد: این چهار درصد کسانی هستند که می خواهند منافع اصلی کشور را بدون هیچ تلاش و زحمتی، تنها با واسطه، رانت، حوزه نفوذ، فضاسازی و فساد اداری، مالی و تاثیرگذاری در سیاست ها به دست آورند.
از سوی دیگر مشاهده می شود که نامزدهای انتخاباتی شعارهایی را مطرح می کنند که از حیطه اختیارات قوه مجریه خارج است، به طور مثال موضوع افزایش یارانه ها که از سوی نامزدها به طور مکرر بیان می شود یکی از مسائلی است که نیاز به قانون گذاری دارد و قبل از هر اقدامی در این رابطه مجلس باید اعلام نظر کند.
جمعی از فعالان و کارشناسان مسائل سیاسی و نمایندگان مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا تاکید کردند که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به شعور سیاسی مردم احترام بگذارند، از شعارهای پوپولیستی پرهیز کنند و اطلاعات درست بدهند.
گفت وگوی این فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس را در ادامه می خوانید:

**شعارچهار درصدی و 96 درصدی مخالف بیانات رهبر انقلاب است
بهروز نعمتی رئیس ستاد انتخابات اصولگرایان معتدل حامی روحانی با تاکید بر این که شعار چهار درصدی و 96 درصدی مخالف بیانات رهبر معظم انقلاب است، گفت: طبق بیانات ایشان نباید جامعه را دو قطبی کرد، مردم ایران 100درصدی هستند.
وی درباره شعار چهار درصدی و 96 درصدی و ایجاد جامعه دو قطبی که از سوی یکی از نامزدها مطرح شده است و شعار دولت 100درصدی روحانی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: جامعه ما یک جامعه واحد است، خیلی ها دوست داشتن جامعه ما را دو قطبی کنند از این رو شعار چهار درصدی و 96 درصدی را مطرح کردند.
وی تاکید کرد: بیان شعار چهار درصد و 96 درصد و دو قطبی کردن جامعه، مخالف جدی با سخنان رهبر معظم انقلاب است زیرا رهبر معظم انقلاب بارها بیان کردند که جامعه را نباید دو قطبی کرد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این نامزد که از شعار چهاردرصدی و 96 درصدی سخن می گوید به طور شفاف بگوید که منظور وی چه کسانی هستند و هدفش از طرح این موضوع چیست؟.
نعمتی ادامه داد: هر چند که طرح این موضوع بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد و این فرد با طرح چنین شعاری به دنبال تجارت تبلیغاتی و انتخاباتی هستند و می خواهند بین مردم انشقاق ایجاد کنند.
وی یادآور شد: همان تفکری که سال ها مردم را مقابل تجار و سرمایه گذاران قرار می داد امروز هم این شعارها را مطرح می کند، سرمایه گذار کسی است که دارای هوش بسیار بالای تجاری است و معنی و مفهوم تولید و درآمد را می فهمد.
عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم سرمایه گذاران را کنار بگذاریم کنار گذاشتن آنان مخالفت با بخش خصوصی است.
نعمتی یادآور شد: اگر می خواهم بخش خصوصی فعالی داشته باشیم باید سرمایه گذاران و تجار امنیت داشته باشند، بیان شعارهای چهار درصد و 96 درصد بسیار خطرناک است، سرمایه گذاران نخبگان جامعه هستند که تولید ثروت می کنند را نباید کنار بگذاریم.
وی همچنین اظهارکرد: ما باید برای کسانی که سرمایه گذاری می کنند، امنیت سرمایه ایجاد کنیم، بسیاری در این مملکت هستند که در این فضای کسب و کار دارند جهاد می کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: رتبه ایران در دنیا در فضای کسب و کار بالای 145 بوده که این رتبه در دولت آقای روحانی کاهش یافته و به 120 رسیده است.
نعمتی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم عده ای با بیان این شعارها باردیگر فضا را به گذشته بازگردانند.
نعمتی همچنین گفت: همین که تهران را فروختند مصیبت هایش برای شهروندان مانده است، آنان که شعار چهار درصدی را می دهند می گویند دنبال این هستیم که اموالمان را به مردم نشان دهیم.
وی افزود: پس اموال و دارایی های خود را به مردم بگویند، موسسه ها، مجموعه ها، مدارس غیر انتفاعی را که دارند برای مردم بیان کنند، ممکن است بگویند ما نیستیم، اما رگه ها و رده ها معلوم است که چه کسانی از صاحبان این مجموعه ها حمایت کرده اند، البته مردم این مسائل را می دانند تفکر ها مشخص است.
رئیس ستاد انتخابات اصولگرایان معتدل حامی روحانی ادامه داد: صحنه همان صحنه گذشته شده است، ببینیم افرادی که در ستادهای این افراد که این شعارها را می دهند فعال هستند، چه کسانی هستند، بسیاری از کسانی که در هشت سال دولت قبل باید پاسخگو می بودند درحال حاضر در کدام ستادها فعال هستند.
وی گفت: شعار چهاردرصدی و 96 درصدی دادن درست نیست، مردم ما صددرصدی هستند، این افراد نباید با این شعارها بین مردم تفرقه ایجاد کنند، در زمان جنگ این مردم بودند که جنگ را اداره کردند نه چهاردرصد، در زمان سازندگی مردم بودند که فعال بودند نه چهاردرصد، در موضوع انرژی هسته ای اگر مردم نبودند، قطعا چهاردرصدی ها نمی توانستند کاری انجام دهند، چهاردرصدی ها قطعنامه سازمان ملل متحد را کاغذ پاره می دانستند.
وی تاکید کرد: این چهاردرصدی ها بیان این شعارها را از آقای ترامپ الگو برداری کردند.
نعمتی تصریح کرد: نباید یادمان برود که جامعه ایران اسلامی با جامعه آمریکا بسیار متفاوت است، ما هزاران شهید در جنگ دادیم، هنوز از گلوی جانبازان ما خون می چکد پس این افراد از بیان شعار چهاردرصدی و 96 درصدی دست برداند چون مردم ما 100 درصدی هستند.

** برخی نامزدها با وعده 250 هزار تومان یارانه مردم را به جاده انحرافی نیندازند/ راست بگویند
سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نباید مردم را با وعده و وعید به جاده های انحرافی انداخت، گفت: این منابع رویایی و ایده آل را از کجا می خواهند بیاورند، نامزدها باید به مردم راست بگویند.
وی افزود: مناظره ها باید در جهت معرفی نامزدها و برنامه های آنان باشد، در مناظره ها باید به اجرایی شدن یا نشدن برنامه ها پرداخته شود.
وی ادامه داد: مناظره نخست مانند یک امتحان شفاهی برگزار شد، موضوعی مطرح شد و نامزدها بر اساس آن پاسخ هایی دادند.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: پاسخ هایی که در مناظره نخست داده می شد، بیانگر روش و منش نامزدها نبود بویژه یکی از آنان شروع به تخریب طرف مقابل کرد و هم اکنون هم در جامعه به شدت به طرق مختلف در حال تخریب است.
جلودارزاده تصریح کرد: نامزدها باید برنامه هایشان را در موضوعات مختلف خصوصا اقتصادی مطرح کنند، در مناظره نخست در مورد اجرایی شدن برنامه ششم توسعه هیچ سوالی از نامزدها نشد.
وی تاکید کرد: صدا و سیما باید به مناظره ها را با همکاری ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری طراحی کند که در جهت منافع ملی باشد و به عنوان صدا و سیمای ایران نتیجه خوبی داشته باشد نه این که شانتاژهای یکی از نامزدها را پوشش بدهد.
عضو فراکسیون زنان مجلس در مورد وعده و وعیدهای یک نامزد مبنی بر پرداخت یارانه 250 هزار تومانی به مردم گفت: من از این نامزد سوال می کنم که می خواهد این 250 هزار تومان را از کجا بیاورد؟ چرا این گونه وعده و وعید می دهند.
جلودارزاده یادآور شد: کشور این مقدار منابع مالی را ندارد ، این منابع رویایی و ایده آل را از کجا می خواهند بیاورند، باید به مردم راست بگویند، نباید مردم را با وعده و وعید به جاده های انحرافی بیاندازیم.
وی تاکید کرد: این انتخابات نسبت به دو دوره گذشته، تنها چهره ها تفاوت کرده است ولی منش برخی همان است که مملکت را هشت سال به نابودی کشاند.

** نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به شعور سیاسی مردم احترام بگذارند/واقعیات را بگویند
فریده اولاد قباد نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به شعور سیاسی مردم احترام بگذارند و واقعیات را بگویند.
وی تاکید کرد: آنها شعارهایی می دهند که با واقعیات منطبق نیست، این نامزدها باید اطلاعات درست و واقعی را در اختیار مردم قرار دهند.
وی افزود: مردم هم مسائلی را که این نامزدها مطرح می کنند تجزیه و تحلیل می کنند، برخی مواقع به شعور مردم توهین می شود، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید از شعارهای پوپولیستی پرهیز کنند و اطلاعات درست بدهند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید اطلاعات کاملی از برنامه و بودجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: برخی از پرداخت یارانه بامبالغ بالا سخن می گویند من از آنان می پرسم که این منابع را می خواهند از کجا تامین کنند؟
وی همچنین در مورد تخریب های انجام شده در مناظره های انتخاباتی گفت: این خلاف اخلاق سیاسی است، نامزدها شخصیت های شاخص یک کشور هستند که معرفی می شوند.
نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران یادآور شد: مردم از آنان الگوپذیری دارند از این رو آنان باید الگوهای اخلاقی را رعایت کنند و در صحبت هایشان بی اخلاقی نکنند زیرا تاثیرگذاری آنان روی جامعه خصوصا قشر جوان بسیار زیاد است.

** سه برابر کردن یارانه امکان اجرا ندارد/ برخی نامزدها وعده های غیر واقعی می دهند
داوود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سه برابر کردن یارانه ها امکان اجرایی ندارد، گفت:برخی نامزدها وعده های غیر قابل اجرا و غیر قابل واقعی می دهند که این اقدام نادرستی است.
وی درمورد برخی شعارهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر افزایش یارانه ها اظهارکرد: هر نوع افزایش یارانه، مستلزم بودجه است، مجلس، بودجه 96 را تصویب کرد و هر تغییر دوباره باید در خانه ملت بررسی و تصویب شود.
وی افزود: مجلس از امکانات مالی کشور آگاه است، برای مثال چه میزان می توانیم از طریق مالیات و چه میزان از فروش نفت درآمد کسب کنیم، بنابراین این قول و قرار هایی که نامزدها می دهند به دلیل کم اطلاعی یا بی اطلاعی است از این رو دادن این وعده ها نادرست است و به اداره کشور در آینده لطمه می زند.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: هر نامزدی که موفق به کسب رای مردم شود، هر حرکتی که بخواهد درمورد یارانه ها انجام دهد مستلزم تصویب مجلس است، مجلس واقف است که امکان سه یا چهار برابر کردن یارانه ها وجود ندارد.
محمدی از نامزدهای انتخابات خواست که با دقت، با اطلاع و آگاهی صحبت کنند و به مردم وعده دهند، هرکس رئیس جمهوری شود با وعده های نادرست دچار مشکل می شود.
وی در ادامه درارزیابی خود از اقدامات دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم در سیاست خارجی موفق عمل کرد، سیاست خارجی را سامان داد و موفقیت دولت در برجام، مشکلات ریادی را حل کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس دهم از رکود و بیکاری به عنوان مشکلات کنونی کشور نام برد و اظهارکرد: دولت در مسائل اقتصادی با توجه به شرایط بحرانی بسیار موفق بوده است، با توجه به تحریم هایی که حاکم است دولت می تواند برنامه ریزی و پایه گذاری انجام داده و راه را برای آینده ادامه دهد، ادامه برنامه دولت در جهت حل رکود، تولید و اشتغال باشد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از ابتدا برای معلمان برنامه های خوبی داشته است، در حد امکانات حقوق معلمین پرداخت شد، افزایش حقوق نسبتا مطلوبی داشتند از این رو دولت در مسائل فرهنگی برنامه های خوبی داشته است.

*با مردم صادقانه صحبت کنیم
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای خطاب به محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از اظهارنظر درخصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی، تصریح کرد که « اگر یارانه نقدی فقط بخواهد دو برابر شود و منابع آن از محل افزایش قیمت بنزین تامین شود، نرخ این فرآورده به حدود لیتری 3000 تومان افزایش خواهد یافت».
در بخشی از این نامه بیان شده است: تردیدی نیست که حمایت همه‌جانبه از اقشار ضعیف نه تنها مستحسن بلکه امری واجب برای مسئولین جمهوری اسلامی ایران است اما توزیع یارانه به همه اقشار جامعه اعم از توانمند و ضعیف، توجیه علمی و حتی اخلاقی ندارد. پرسش اصلی این است که منابع مالی برای چند برابر کردن یارانه نیازمندان از کجا تامین خواهد شد؟
جلالی همچنین اظهار کرد: رعایت اصول اخلاقی حکم می‌کند که در این‌باره با مردم صادقانه صحبت کنیم. درک گزینه‌های پیش‌رو چندان دشوار نیست. یکی از راه‌ها، گران کردن قیمت‌ حامل‌های انرژی اعم از بنزین، گازوییل، برق و گاز و … و توزیع منابع حاصل از آن بین مردم است که نتیجه آن برای مردم به شکل تورم و رکود (به دلیل افزایش هزینه‌های تولید) آشکار شده است.

**تقسیم جامعه به چهاردرصد و 96 درصد حربه انتخاباتی است
همچنین سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که نامزدها به جای وعده های ماورایی برنامه عملیاتی بدهند، گفت: برخی از نامزدها از تقسیم جامعه چهار درصد و 96 درصد به عنوان حربه انتخاباتی استفاده می کنند.
سیدکمال الدین سجادی افزود: تا آمارگیری دقیق انجام نشود، هیچ کس نمی تواند صحت و سقم تقسیم بندی جامعه به 96 درصد و و چهار درصد را تایید کند.
سیام**9121 ** 1336 گزارش : سمیه لاری** انتشار: مهرنوش خانزائی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید