خبر فوری
هرمزبان:گروه سیاست و اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در همه شهرستان‌های این استان تشکیل می‌شود.

تشکیل نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مجید محنائی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 10 اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: فعال شدن ستاد اقتصاد مقاومتی از اولویت‌‌های اصلی استان در سال‌جاری است.
وی با اشاره به تشکیل ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان، افزود: این ستاد به منظور عملی کردن منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی از سوی هیئت دولت، وظیفه همه مسئولان و مدیران اقتصادی استان اجرای منویات رهبری در سال‌جاری و سال‌‌های آینده است.
محنایی یادآور شد: با اجرایی و عملیاتی کردن برنامه‌‌های اقتصاد مقاومتی، استان می‌‌تواند با تکیه بر توانایی‌های خود از رشد مستمر و پایدار برخوردار باشد.
وی درون‌زا و برون‌ گرا بودن، دانش ‌بنیادی، عدالت ‌محوری و مردم ‌محوری را از خصوصیات بارز اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: این استان با تشکیل این ستاد در برابر شوک‌‌های اقتصادی نیز می‌تواند مقاوم باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با هدف تبیین بیشتر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تشریح برنامه‌های آن، تولید و اشتغال مدنظر مقام معظم رهبری، نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در همه شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود.
محنایی ابراز کرد: در این نشست‌ها سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مفهوم، ارکان، اهداف و … اقتصاد مقاومتی برای مدیران شهرستانی مطرح و نحوه تدوین برنامه‌های عملیاتی و کاربردی در این حوزه ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: اعضای تیم اقتصاد استان اعم از دستگاه‌های اجرایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی، اقتصاد و دارایی، بانک‌ها و همین ‌طور فرمانداران شهرستان‌‌ها در حد اختیارات و مسئولیت‌‌ها و حتی فراتر از آن نسبت به اجرایی شدن 10 برنامه اساسی اقتصاد مقاومتی در حوزه مسئولیت خود و همچنین تدوین برنامه عملیاتی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید