صید بی‌رویه ماهی توسط صیادان چینی در سواحل ایران/ ممنوعیت صیادان ایرانی از صید در سواحل خلیج فارس

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مناطق مختلف استان هرمزگان گفت: در جریان این بازدید که همه اعضای کمیسیون حضور داشتند از بندرهای میناب، جاسک، بندرعباس و جزایر این استان همچون جزیره قشم بازدید بعمل آمد.

وی افزود: در این بازدید از نزدیک با مشکلات و محرومیت‌های مردم استان مواجه شدیم که از جمله آنها می‌توان به مشکل صیادان برای صیادی در سواحل این استان اشاره کرد که به آنها مجوز صید داده نمی‌شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: صیادان عنوان می‌کردند که با وجود اینکه تنها منبع درآمد ما از صیادی است به ما مجوز صید داده نمی‌شود و این در حالی است که قایق‌های صیادی چینی در سواحل ایران به ماهیگیری می‌پردازند.

سعیدی خاطرنشان کرد: این صیادان می‌گفتند که قایق‌های صیادی چینی با تکنولوژی‌های جدیدی که دارند به صید ماهی در حجم بالا در منطقه ما می‌پردازند و این میزان صید به حدی است که زیست‌بوم منطقه را تغییر داده است.

وی در پایان گفت: آنچه که در بازدید از مناطق مختلف به عیان مشخص بود محرومیت شدید مردم استان بود که واقعاً جای تأسف و تأثر داشت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید