با مدیریت جهادی و امکانات موجود کشور می‌توان فقر اقتصادی را ریشه‌کن کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، منطقه خلیج فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با علمای شیعه و سنی در استان هرمزگان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: از این‌که در این جلسه حضور یافته‌ام بسیار مسرورم و به چنین وحدت و یکپارچگی در کشور که برادران شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند، به خود افتخار می کنیم.

رئیسی اضافه کرد: در تمامی کشور یک نگاه وجود دارد و باورهای عمیقی ما را به هم پیوند داده است که به صدها سال قبل باز می‌گردد و اختلاف افکنان چه سنی چه شیعه مورد تأیید هیچکس نبوده و نیستند زیرا پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ما را به هم پیوند داده‌اند و تاریخ اسلام گواه این سخن است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گام های موثری به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا برداشته شده است و امروزه تمام دنیا معتقدند که دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: امنیتی که امروزه در کشورمان وجود دارد نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان مثال زدنی است.

رئیسی با اشاره به اینکه پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم با مشکل اقتصادی و معیشتی جدی مواجه‌اند، اضافه کرد: این مشکلات مردم را دغدغه مند و نگران کرده است و ملت ما مردمی صبور هستند و در همه شرایط صبر کرده و در مقابل مشکلات ایستادگی کرده اند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم توقع دارند که در کشوری ثروتمند همچون ایران با چنین مشکلاتی مواجه نباشند، عنوان کرد: دریا سرمایه بزرگی در کشورمان محسوب می شود که باید از آن و اقتصاد دریا بهره مند شویم و خود می تواند مرکز درآمد باشد در حالی که در کشورهای اروپایی 50 درصد درآمد ناخالص ملی از طریق دریا به دست می آید در کشورمان این رقم به 2 درصد می رسد.

رئیسی با اشاره به این‌که اقتدار کشور برای همه و آسیب آن هم برای همه است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین دغدغه امروز کشور اشتغال است و استانی مانند هرمزگان که ظرفیت عظیمی برای گردشگری، صنعت و تجارت دارد باید در جایگاه بالاتری قرار داشته باشد و مردم آن با این مشکلات دست و پنجه نرم نکنند.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور امکانات، نیروهای تحصیلکرده و افراد کارآمد وجود دارد، که می تواند گره‌گشای زندگی و مشکلات مردم باشد، اضافه کرد: باید مدیریت سطح کشور دچار تحول شود و بدون این امر نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه باید در سه نگاه خود را تغییر دهیم، اظهار کرد: نگاه به مردم، نگاه به ثروت های داخلی و نگاه بیگانگان، سه مقوله ای است که اگر مورد توجه قرار بگیرد می توان گره مشکلات را برطرف کرد.

وی مردم و نیروهای توانمند داخلی را گره گشای اصلی مشکلات مردم دانست و عنوان کرد: باید نگاه به ثروت های کشور تغییر کند و نباید گفت چون بودجه نیست نمی توان تمامی کارها را انجام داد.

رئیسی نقدینگی کشور در چهار سال اخیر را 700 هزار میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: با نصف این مبلغ می شد بحران بیکاری را حل و فصل کرد و این عدد و آمار بوده و شعار نیست اما این پول‌ها کجاست؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید پس از گذشت چهار سال همچنان مردم برای سکونت در مسکن مهر با مشکلات عدیده مواجه باشند در حالی که با هزار زحمت هزینه ساخت آن را تأمین کرده اند، افزود: امروز نیازمند مدیریت صحیح و کارآمد هستیم به طور مثال در هرمزگان از صیادی باید استفاده بهینه‌تری کرد و در کنار آن صنایع تبدیلی ایجاد کرد تا بتوان مشکلات بیکاری را برطرف کرد که نیازمند عزم و اراده جدی برای عملی کردن امکانات است.

وی وحدت و یکپارچگی را اصلی مهم دانست اما بر برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد و افزود: نباید به بیگانگان دل بست زیرا بیگانگان تا حالا برای هیچ کشوری گره گشایی نکرده اند که ایران دومی آن باشد مگر به دنبال منافع خودشان باشند.

رئیسی با اشاره به اینکه مدیریت انقلابی و جهادی نیاز امروز کشور است، اضافه کرد: مگر در دفاع مقدس و میدان نبرد حق علیه باطل همین مدیریت انقلابی سبب شکست دشمن نشد پس باید به این مهم بیش از پیش توجه کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با مدیریت جهادی و امکانات موجود کشور می توان فقر اقتصادی را ریشه کن کرد، تصریح کرد: با عدد و رقم و برنامه این موضوع را ثابت خواهم کرد و با ایجاد شغل میلیونی بحران بیکاری از بین رفتنی است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام رئیسی پیش از سخنرانی خود در جمع علمای اهل سنت و شیعه به دیدار آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان رفت.

ادامه دارد…

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید