خبر فوری

گنبدکاووس باید به عنوان مقصد گردشگری در منطقه معرفی شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی، ظهر امروز در سلسله همایش‌های انتخاباتی با نام شور حضور و هدف مشارکت حداکثری با حضور مدیران بانوی مدارس و بانوان شاغل شهرستان گنبدکاووس در باشگاه فرهنگیان اظهار داشت: عواملی مانند عدم‎آگاهی و دانش درباره اهمیت انتخابات، عدم تاثیرگذاری رای خود در انتخابات، عدم رقابت لازم و غیره سبب کاهش حضور حداکثری مردم در انتخابات است اما مهم‌ترین علت کاهش انگیزه و بی‎اعتمادی مردم به انتخابات ناکارآمدی و سوء مدیریت و تنش‎های مدیریتی است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: یکی از علت‌های جدی در حضور کمرنگ مردم، تنش‌های مدیریتی و اختلافات بین گروه‌ها و جناح‌ها است که سبب می‌شود تا انتظاری که ما از حضور حداکثری داریم برآورد نشود.

وی تصریح کرد: انتخابات عالی‌ترین محضر حضور مردم و مشارکت مردم است و هیچ حوزه‎ای به اندازه انتخابات در تحکیم حاکمیت و تعیین دولت، مجلس و شوراها نمی‎تواند تاثیر گذار باشد.

کریمی یادآور شد: انتخابات فرصتی است تا شیوه‎های حکومتی بیان شده و نظرات مختلف در اداره کشور مطرح شود و بهترین فرصت است تا مردم بتوانند با تفکر و تدبر بهترین را برای اداره کشور انتخاب کنند.

تقویت احزاب سبب حضور حداکثری در انتخابات می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: انتخابات شفاف‎ترین، سالم‎ترین و بهترین مسیر برای انتقال قدرت است و یک قدرت نمی‌تواند دائم بر منسب کشور حکومت کند و انتخابات می‌تواند به صورت سالم و در آرامش و با قدرت این مسیر را تعیین کند.

کریمی یکی از کارکردهای انتخابات را افزایش حضور و فضای مشارکت دانست و گفت: مردم در یک فضای سالم، خوب و منطقی و هوشمندانه دست به انتخاب بزنند و حضور گروه‌ها و احزاب و تشکل‌ها می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد و هرچه احزاب قوی‌تر باشد می‌تواند جامعه را در مسیر تعالی و رشد قرار داده و سبب تقویت حضور مردم در انتخابات شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: تاکید فرمایشات رهبری بر حضور حداکثری، نشان از عظمت و عزت نظام است و حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب می‌‎شود تا دولتمردان با اقتدار در دنیا صحبت کنند و شرایط کشور ما در معادلات سیاسی، اجتماعی، منطقه‎ای و جهانی در وضعیت مناسب‎تری قرار گیرد.

کریمی افزود: دشمنان قصد دارند سد راه ما باشند و اجازه ندهند تا کشور ایران رشد کند و در گام‌های مهم خود سعی دارند تا مانع حضور مردم در انتخابات شوند تا شان و جایگاه و کرامت کشور ما را در بین کشورهای دیگر تنزل یابد و ما باید با اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری، فارغ از هر نوع گرایش و برابر قانون شرع به هر فردی که دوست داریم، حضور یافته و رای دهیم.

افراد متخصص در شورای شهر انتخاب شوند

وی درباره انتخابات شورای شهر هم گفت: گنبدکاووس دومین شهر استان است و برای توسعه و پیشرفت شهرمان باید افرادی را برای شورای شهر انتخاب کنیم که الفبای مدیریتی را یاد داشته و وظایف و تکالیف شهردار را بدانند تا شهرداری انتخاب کنند که تخصص لازم برای مدیریت شهر داشته و با ایده‌های خلاقانه تحول بزرگی در شهر ایجاد کند.

وی افزود: حیف است با توجه به ظرفیت‌های شهرستان و جمعیت بالغ بر 155 هزار نفری در گنبدکاووس و تردد یک میلیون نفری، جذابیت‎هایی برای مقصد گردشگری در گنبدکاووس ایجاد نشود و این امر میسر نیست مگر اینکه ما افرادی انتخاب کنیم که صلاحیت و تخصص لازم را در این حوزه داشته باشند.

کریمی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری مهم است اما این اهمیت سبب نشود تا از انتخاب اصلح در شورای شهر غافل شویم و امید داریم افرادی انتخاب شوند تا با انتخاب شهردار متخصص، در افق چهارساله گنبدکاووس شرایط بسیار خوبی برای شهر رقم بزنند.

فرهنگیان، نقش موثری در حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند

فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس هم در این همایش اظهار داشت: ما و شما به عنوان فرهنگی وظیفه داریم در راستای حضور حداکثری تلاش کنیم و حضور مردم سبب تضمین و تحکیم نظام خواهد شد.

وی افزود: این ظرفیت حداکثری به امنیت نظام و کشور کمک کرده و برگ زرینی برای نظام رقم خواهد زد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: ما خواهیم گفت: "ای رهبرم، ای کشورم و ای وطنم ما فرهنگیان با قدرت و صلابت در سر صندوق رای حضور یافته و دیگران را نیز تشویق به حضور خواهیم کرد".

رزاقی یادآور شد: ما انتظار داریم شما مدیران شور حضور را در مدارس ایجاد کنید تا دانش‌آموزان این شور را به خانواده خود منتقل کنند و همگی دست به دست هم در روز 29 اردیبهشت حضور حداکثری داشته باشیم.

رزاقی گفت: ما فرهنگیان با اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری و جدا از نتیجه انتخابات در پای صندوق رای حاضر شده و در سرنوشت نظام خود نظر خواهیم داد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید