هرمزبان:گروه اجتماعی: احمدی با بیان اینکه در بیانات مقام معظم رهبری کوچک‌ترین نشانی از ناامیدی وجود ندارد، افزود: هر زمان که ایشان صحبت می‌کنند ملت به آینده کشور امیدوارتر می‌شوند.

بیانات رهبری، امید مردم به آینده کشور است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سید محمد احمدی، فرماندار شهرستان لاهیجان روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان، با اشاره به نامگذاری سال 96 تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از سوی رهبر انقلاب و سخنرانی ایشان در مشهد مقدس همزمان با روز عید، اظهار کرد: سخنرانی های رهبران دینی و سیاسی دنیا قابل مقایسه با فرمایشات رهبری نیست.

وی با بیان اینکه سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مختص یک قوه نبود، افزود: قوه مجریه با وجود همه محدودیت های سال 95 گزارش اقتصاد مقاومتی را برای رهبر انقلاب ارائه کرد و از رهنمودهای ایشان بهره برد.

احمدی با اشاره به تاکید رهبری بر دو مسئله معیشت و اقتصاد و انتخابات در سخنرانی آغاز سال جدید، تصریح کرد: ایشان این دو موضوع را در سال 96 ترسیم کردند و قوای سه گانه موظف هستند که اقتصاد را مسئله اول در کشور بدانند و در ادامه به انتخابات توجه کنند. رهبر انقلاب همچنین به وحدت ملی اشاره داشتند و فرمودند «اگر چه کشور دچار مشکلات اقتصادی بود اما ملت ایران خوش درخشید» لذا وحدت ملی در سال 95 نشان دهنده همبستگی در مسائل اساسی با وجود اختلاف سلیقه هاست و مصداق این وحدت در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته و مراسم دینی مشهود بود.

این مقام مسئول به مقایسه خدمات برجسته و چشمگیر زیرساختی نظام جمهوری اسلامی قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: افزایش 6 برابری راه های کشور، 20 برابر شدن ظرفیت های بنادر، 30 برابر شدن سدهای مخزنی، افزایش 14 برابری تولید برق، افزایش 30 برابری تولید محصولات پتروشیمی و 15 برابری تولید محصولات فولادی، 25 برابر شدن تعداد دانشجویان و افزایش 16 درصدی مقالات علمی بخشی از دستاوردهای نظام از ابتدای انقلاب تاکنون است.

احمدی با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم رونق گرفتن تولید داخل، عنوان کرد: گماشتن مدیران کارآمد، متعهد، با نشاط، پرانگیزه و قوی و گسترش صادرات و طرف های صادراتی از جمله راهکارهای رونق بخشیدن به تولید داخل است. خوشبختانه بعد از یک دهه امروز در دولت یازدهم شاهد مثبت شدن تراز تجاری کشور هستیم که نشان دهنده پیشی گرفتن صادرات از واردات و تحقق یکی از منویات مقام معظم رهبری است.

فرماندار لاهیجان ثبات سیاست ها و قوانین و تامین امنیت سرمایه گذاری را نقشه راه دولتمردان در سال 96 دانست و اضافه کرد: براساس آمارهای معتبر از مرکز آمار ایران و بانک مرکزی، امروز رشد اقتصادی ما به کمتر از منفی 5 درصد رسیده؛ در حالی که دولت یازدهم با رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد مواجه بود و این یک افتخار برای نظام است. نرخ بیکاری استان در ابتدای دولت 15.6 درصد بود که اکنون 11.3 درصد می باشد.

وی با بیان اینکه گیلان دارای رتبه نخست در بهبود شاخص فضای کسب و کار است، خاطرنشان کرد: بهبود این شاخص یعنی در اقتصاد شرایطی ایجاد شده تا بتوانیم سرمایه گذاری داشته باشیم. اثبات این ادعا نیز حجم سرمایه گذاری خارجی در گیلان است. امروز بیش از 182 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان و بیش از 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی داریم که بالغ بر یک هزار میلیارد تومان آن در بخش صنعت سرمایه گذاری شده است.

مهندس احمدی ایجاد اشتغال بدون سرمایه گذاری را غیر ممکن دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری به معنی استفاده کردن از ظرفیت داخل در جهت درون زایی اقتصاد است. افزایش 12 درصدی آسفالت راه روستایی، ارتقای 32 درصدی در گاز طبیعی روستایی و بهبود 12 درصدی شاخص بهره مندی آب شرب روستایی از جمله دستاوردهای دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه شهرستان لاهیجان دارای 167 هزار و 544 نفر جمعیت است، متذکر شد: از این جمعیت 84 هزار و 197 نفر مرد و 83 هزار و 349 نفر زن هستند. همچنین 101 هزار و 107 نفر در شهر لاهیجان، حدود 6 هزار نفر در رودبنه و مابقی در روستاها زندگی می کنند. تراکم جمعیت در شهرستان لاهیجان نیز 411 نفر در هر کیلومترمربع می باشد.

نماینده عالی دولت در لاهیجان تعداد پروژه های اجرایی دولت دهم در این شهرستان را 548 پروژه با اعتبار 192 میلیارد تومان در بخش راه، آب روستایی و گاز و ایجاد یک هزار و 167 فرصت شغلی دانست و تصریح کرد: در دولت یازدهم 990 پروژه با اعتبار 274 میلیارد تومان و ایجاد 3 هزار و 800 فرصت شغلی در شهرستان لاهیجان محقق شده است.

وی با بیان اینکه در بیانات مقام معظم رهبری کوچک ترین نشانی از ناامیدی وجود ندارد، افزود: هر زمان که ایشان صحبت می کنند ملت به آینده کشور امیدوارتر می شوند. این کشور و انقلاب را مدیون خون هزاران شهید، جانباز، آزاده و رزمنده هستیم؛ کسانی که امروز هم در خارج از مرزهای ایران اسلامی برای کشور و شیعه مقاومت می کنند تا ما در امنیت زندگی کنیم لذا وظیفه ما مسئولان است که به مردم امید ببخشیم، نه اینکه با آمار واهی و وارونه آنان را مایوس کنیم.

مهندس احمدی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ارزیابی هایی که دنیا روی ملت ما انجام می دهد همین بحث انتخابات است. دشمنان از همه فرصت ها استفاده می کنند تا مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند و برایشان مهم نیست که چه کسی رئیس جمهور می شود، بلکه دنبال این هستند که مردم با عدم حضورشان در پای صندوق های رای به دنیا اعلام کنند که مردم سالاری وجود ندارد. الحمدلله ملت ما همیشه با رهنمودهای رهبری در موضوعات سیاسی و اجتماعی پیشرو بوده اند.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها طبق برنامه زمانبندی شده پیش می رود، عنوان کرد: براساس قانون موظف هستیم برای کاندیداهایی که از شورای نگهبان شرایط احراز را دریافت کرده اند، بستر امن و آرامی را جهت تبلیغات مهیا کنیم. تمام تمهیدات لازم برای یک انتخابات سالم، پرشور و با حضور حداکثری در شهرستان فراهم شده است. همه تلاش و کوشش ما این است که از حق رای مردم حفاظت، حراست و پاسداری کنیم تا حق به حقدار برسد و به کسی اجازه نمی دهیم در عرصه انتخابات خلاف قانون عمل کند.

وی با اشاره به تعامل بسیار خوب اعضای هیات نظارت و هیات اجرایی، گفت: نوید یک روز تاریخی را در سراسر کشور همزمان با 29 اردیبهشت می دهیم که یک بار دیگر استکبار جهانی از اینکه بتواند ذره ای رخنه در تصمیم بزرگ ملت ایران ایجاد کند، مایوس شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید