خبر فوری

۱۰آب شیرینکن در روستاهای استان هرمزگان به بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از آب و فاضلاب روستایی هرمزگان، پرویز نجاتی بیان داشت: ۳۰ مجتمع روستایی در قالب ۶۰۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۸۳ هزار نفر و همچنین ۲۸ پروژه تک روستایی با جمعیتی بالغ بر ۵۲ هزار نفر تعریف شده است.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از تزریق اعتبارات صندوق توسعه ملی در راستای اتمام پروژه های آبرسانی روستایی در استان افزود: در حال حاضر ۱۸ سایت آبشیرینکن که بیش از ۲۰۰ روستای استان را تحت پوشش قرار داده با تولید ۱۱ میلیون مترمکعب اب در سال فعال هستند.

این مسئول تصریح کرد: در برنامه سال ۹۶ حدود ۱۰ سایت آبشیرینکن با حجم روزانه ۱۳ هزار و ۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز و تولید ۵ میلیون متر مکعب و تحت پوشش قرار دادن ۱۴۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۷۳ هزار نفر در حال اجرا است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اظهار کرد: برای سال ۹۷ نیز تعداد ۹ سایت آبشیرینکن با تولید آب سالیانه ۴ میلیون مترمکعب که ۵۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۹۵ هزارنفر را تحت پوشش قرار میدهد در نظر گرفته شده است.

مهندس نجاتی در خصوص اجرای طرح فاضلاب روستایی نیز عنوان کرد: برای نخستین بار طرح فاضلاب روستایی تیاب شهرستان میناب که شامل ۴ روستا می شود در حال اجراست که در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۹۶  به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: دو پروژه در شهرستان رودان روستای خراجی و در شهرستان بندرعباس روستای سرزه و شمیل که اعتبار آن از صندوق توسعه اسلامی تامین می شود در سال ۹۶ اجرایی می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید