خبر فوری

اقتصاد مقاومتی پادزهر جنگ اقتصادی دشمن است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی صبح امروز در جلسه بررسی راهبردهای «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» و در جمع ائمه جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه استان سمنان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در سالن شهید مطهری سمنان اظهار داشت: استان سمنان در رده‌های اول فعالیت ستادهای نماز جمعه است.

وی گفت: کمتر کسی است که در این سال‌ها اصطلاح اقتصاد مقاومتی را نشنیده باشد؛ این اصطلاح از سوی رهبری مطرح شد و به‌عنوان یک گفتمان در ابعاد مختلف جامعه در حال رشد است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: زمانی که دشمن در میان اقتصاد به رویارویی با مردم ایران پرداخت و به میدان آمد، مقام معظم رهبری این اصطلاح را به‌عنوان پادزهری برابر تهاجم اقتصادی مطرح کردند.

تقوی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در دیدگاه رهبری یعنی اینکه اقتصاد مقاوم باشد و اقتصاد مقاومتی دنبال مقاوم کردن اقتصاد است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی نوعی جنگ است و همان‌طوری که در جنگ نظامی باید آمادگی داشت، باید در جنگ اقتصادی هم آماده بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: جامعه و زندگی باید با اقتصاد مقاومتی هماهنگ باشد و اگر جنگ است، صحنه و زندگی مردم باید مثل جنگ عمل کند.

تقوی افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصاد جهادگونه بوده و در اقتصاد مقاومتی کار و همت مضاعف نیاز است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست؛ اقتصاد مقاومتی درست مصرف کردن و به‌جا مصرف کردن است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: اقتصاد مقاومتی تعریف‌کننده و تنظیم‌کننده سبک زندگی است و باید سبک زندگی‌ها همراه و همگام با اقتصاد مقاومتی باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید