خبر فوری

ولایتمداری بحث های جانبی در خصوص برجام را پایان می دهد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حسن قشقاوی ظهر پنجشنبه در اولین جلسه شورای روابط خارجی استان کرمان با موضوع سیاست خارجی و اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در اسفند ماه ۱۳۹۲ شاهد افتتاح نمایندگی وزارت خارجه در استان کرمان بودیم و امروز شاهد افتتاح دفتر صدور روادید در این استان هستیم.

وی افزود: اگر همه در حوزه ولایت مداری و اطاعت از رهبری نظام محکم باشیم، مطلقا موضوع برجام و سیاست خارجی در اقتصاد مقاومتی احتیاج به این همه موافق و مخالف و بحث های جانبی ندارد زیرا تمام مطالب از آغاز کار با نظر رهبر معظم انقلاب انجام شد.

قشقاوی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس قابل قیاس با مذاکرات هسته ای نیست، گفت: به لحاظ شکلی همان گونه که  دفاع مقدس همه عملیاتی در تمام مقاطع موفقیت آمیز نبود و گاهی با شکست مواجه بود مذاکرات هسته ای هم با چنین چیز مشابه ای روبرو بود و در این مسیر تپه هایی فتح شد و گاهی درعملیاتی با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بسیاری از بندهای توافق برجام هنوز عملیاتی نشده باشد، یادآور شد: این در حالیست که بسیاری از بندهای قطعنامه پایان جنگ هشت ساله هم عملیاتی نشده است.

قشقاوی گفت: بعد از برجام وضعیت گسترش توریسم، مبادلات اقتصادی و برخوردها در کشورهای مختلف نسبت به ایران بسیار تفاوت کرده است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ادامه داد: برجام در گشایش سیاسی، شکستن تحریم ها و بایکوت جهانی ایران یک امر ضروری بود به گونه ای که برجام و پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ و توافق ما با طرف خارجی توافق بسیار مهمی بود؛ توفیقات عظیمی در مقابله با ایران هراسی ایجاد شده است.

قشقاوی با اشاره به اینکه نقد مقام معظم رهبری مربوط به بدعهدی طرف خارجی بوده است، افزود: فرمایشات ایشان در خصوص تیم مذاکره کننده روشن و واضح است و همیشه تیم مذاکره کننده ایرانی را مورد لطف قرار داده اند.

وی ادامه داد: ایران به تعهدات خود پایدار بوده و دولت جدید طرف مقابل باید برجام که یک توافق محکم بین المللی است قبول کند.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بعد از برجام در حوزه اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا است، افزود: اقتصاد مقاومتی درون زا با تکیه بر تولید داخلی، اشتغال و صادرات غیرنفتی معنا پیدا می کند و زاهد کسی است که با حداقل هزینه حداکثر تولید را داشته و ثروت آفرین باشد.

قشقاوی گفت: ما باید به اقتصاد نگاه اسلامی دور از جناح سیاسی داشته باشیم و این در حالی است که باید تکلیفمان با بخش خصوصی به لحاظ ایدئولوژی در افزایش تولید و ثروت مشخص شود.

وی با تاکید به اینکه موضوع رانت و مبارزه با فساد یک موضوع شخصی نیست و نیاز به مقاله ندارد، اظهار کرد: این موضوع نیاز به بحث ندارد؛ مبارزه با فساد خیلی روشن است می توان به بررسی کاهش فساد و رانت در کشورها پرداخت و وجود واسطه را از بین برد.

قشقاوی عنوان کرد: ثروت شش میلیون ایرانی در خارج از کشور بالای ۱۰۰۰ میلیارد دلار است.

وی بیان داشت: قانون دو تابعیتی در هیچ دوره ای در ایران اجرا نشده است و بنا به این قانون دو تابعیتی ها اموال غیر منقولشان توسط دادستان مصادره می شود ولی عملی نشده است و بهتر است این قانون حذف شود اما موضوع مدیران دو تابعیتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اجرایی شده است.

قشقاوی با تاکید بر حکم طرح تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور که توسط مصوبه شورای عالی امنیت ملی ابلاغ شده است، گفت: اصل را به تابعیت ایرانی می دهیم بر این اساس از همه ایرانیان مقیم خارج برای ورود به ایران حمایت می شود.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به بحث گردشگری و جذب توریست، گفت: از شش میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور پنج نفر خارجی همراه خود به ایران بیاوردند یعنی ۳۰ میلیون گردشگر ایران می تواند جذب کند.

وی از اختیارات نمایندگی وزارت خارجه در کرمان خبر داد و گفت: ۱۸۰ کشور می توانند از کرمان ویزا بگیرند و در این موضوع هیچ مشکل امنیتی نداریم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید