خبر فوری

وضعیت کشاورزی میناب نگران کننده است

هرمزبان:مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: با توجه به بحران جدی آب در شهرستان میناب وضعیت کشاورزی امسال در شهرستان مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر با کاهش محصولات کشاورزی در این شهرستان گفت: بحران شدید آب سبب شده است که کشاورزان امسال را از زمینهای زراعی خود دور بمانند و از کاشت  محصولات کشاورزی و صیفی جات دخوداری کنند که این مشکل سبب افت کشاورزی در شهرستان شده است.

سالاری تصریح کرد: بیشرین کشت کشاورزان این شهرستان گوجه فرنگی، بادمجان، پیاز، هندوانه و خیار است که این محصولات برای دادن محصولات با کیفیت نیاز به آب دارند.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: کشاورزانی که مایل به کشاورزی در زمینهای خود هستند باید الگوی مصرف آب را رعایت کنند تا با مشکل بی آبی مواجه نشوند.

سالاری گفت: در سال گذشته ۲۳ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی زیر کشت محصولات کشاورزی بود که امسال این آمار با توجه به مشکلات آب به زیر ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

مدیر جهادکشاورزی میناب گفت: نبود جاده های بین کشاورزی یکی از بزرگترین مشکلات کشاورزان در فصل کشاورزی است که برای جابه جایی محصولات خود با آن مواجه هستند.

سالاری بابیان اینکه اجرای این طرح برای کشاورزان کمک بزرگی جهت جابه جایی محصولات برای فروش است، گفت: پیشنهاد این طرح به کمیته بهره برداری استان ارائه شده که با تصویب و تامین بودجه آن این طرح به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: در نبود جاده جهت تردد راحت تر برای خرید و فروش محصولات، کشاورزان باید هزینه هایی را برای جابه جای پرداخت کنند که باعث اعتراض آنها شده است./خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید