خبر فوری
هرمزبان:گروه مسابقات: ثبت نام برای حضور در بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان از اواسط هفته جاری در تمامی پردیس‌های دانشگاهی این دانشگاه آغاز شده است.

آغاز ثبت نام جشنواره قرآنی فرهنگیان/ آخرین تغییرات دوره بیست و هفتم

کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان این دانشگاه با اشاره به اینکه شیوه‌نامه این دوره روز گذشته، 20 فروردین‌ماه ابلاغ شده است، گفت: این شیوه‌نامه که در آن زمان‌بندی و سایر جزئیات جشنواره درج شده است به تمامی پردیس‌های دانشگاهی ابلاغ شده تا بر اساس آن جشنواره را برگزار کنند.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد دلایل تأخیر در ابلاغ شیوه‌نامه، افزود:‌ امسال مقداری فعالیت‌ها را با تأخیر آغاز کردیم، دلیل این تأخیر نیز این بود تا بررسی همه جانبه‌تری در مورد برنامه‌ها داشته باشیم و شاهد تغییراتی در جشنواره باشیم.
میرمعینی با تأکید بر اینکه جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان جشنواره گسترده‌ای است که مسابقات قرآن و عترت تنها بخشی از آن است،‌ تصریح کرد: رشته‌های این جشنواره به بیش از 50 رشته می‌رسد که حدود 19 رشته از آن مربوط به رقابت‌های قرآنی و سایر رشته‌ها ادبی، هنری،‌ علمی و … است.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: جشنواره قرآن و عترت با اینکه زیرمجموعه‌ای از جشنواره فرهنگی است اما برگزاری مرحله کشوری آن به صورت مجزا برگزار می‌شود. با این وجود شیوه‌نامه‌های این دو در یک قالب است و به نوعی در هم تنیده هستند. با اینکه کلیات جشنواره دچار تغییرات شده است اما در بخش قرآنی شاهد تغییرات چندانی نبوده‌ایم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه از اواسط هفته جاری فراخوان برای ثبت نام شروع شده است،‌ گفت: سامانه‌ جامعی برای این کار در نظر گرفته شده است که دانشجویان متقاضی با مراجعه به آن برای حضور در جشنواره ثبت نام خواهند کرد. ثبت نام اولیه از طریق این سامانه صورت خواهد گرفت.
میرمعینی افزود: امسال برای اولین بار در بخش کتبی مرحله منطقه‌ای را نیز مد‌نظر قرار داده‌ایم. در این مرحله کشور به 10 منطقه تقسیم می‌شود و آزمون آن در هفته اول خردادماه در رشته‌های کتبی و رشته حفظ رقابت آن برگزار می‌شود و نفرات برتر منطقه به کشور راه پیدا می‌کنند.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به اینکه در برگزاری جشنواره مقداری تأخیر وجود داشته است، تلاش خواهیم کرد تا زمان کافی برای ثبت نام در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. منتظر هستیم بازخورد شرایط را از استان‌ها دریافت کنیم،‌ روز 31 فروردین‌ماه جلسه‌ای با مدیران استانی خواهیم داشت که در ان زمان قطعی ثبت نام را خواهیم بست.
وی همچنین در مورد زمانبندی مسابقات نیز گفت: تا خردادماه بخش منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود و در تابستان نیز مرحله کشوری برگزار خواهد شد. هنوز میزبان مرحله کشوری مشخص نشده است و در حال ارسال بخش‌نامه فراخوان برای میزبانی هستیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید