خبر فوری

توجه به ظرفیت های معادن استان قزوین در اولویت قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، علی پرزحمت صبح شنبه به همراه مشاور عالی، رئیس اداره شهرستان تاکستان و کارشناسان معدن سازمان از دو معدن سیلیس قرمز آباد و کائولن قازان داغی واقع در شهرستان تاکستان بازدید کرد.

علی پرزحمت در حاشیه بازدید از این دو معدن گفت: با توجه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب در آغاز سال نو در ارتباط با لزوم توجه به معادن غنی موجود در کشور و اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید در بخش معدن به ویژه جلوگیری از خام فروشی در استان قزوین این بازدید ها صورت می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین در ادامه افزود: یکی از سیاستهای مورد تاکید دولت محترم به ویژه مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن ایجاد اشتغال پایدار، استخراج-  فرآوری و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است که امروز به فضل الهی با هماهنگی های به عمل آمده با کارخانه های فرآوری مستقر در شهرکهای صنعتی استان قزوین این مهم دست یافتنی و در دست اجرا است.

وی گفت: امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال نظارت دقیق بر فعالیت معادن فعال در سطح استان در حوزه تعیین محدوده های برداشت – ایمن سازی سینه های برداشت- فاصله گرفتن از برداشتهای سنتی و مکانیزه کردن سیستم برداشت در حوزه معدن است.

پرزحمت با اشاره به اینکه استان قزوین از قطبهای تولید شیشه در سطح کشور است خاطر نشان کرد : امیدواریم با فرآوری سیلیس به دست آمده از معدن قرمزآباد تاکستان در کارخانه های فرآوری مستقر در شهرکها بتوانیم مواد اولیه تولید شیشه را در استان فراهم کنیم.

معدن قازان داغی نیز با استحصال و برداشت کائولن تامین کننده مواد اولیه کاشی و سرامیک در سطح استان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید