خبر فوری

1100 ساعت خدمات پزشکی رایگان برای پزشکان متخلف

قاضی هرمزگانی و صدور حکم جالب به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، قهرمانی قاضی هرمزگانی معتقد است در موضوع صلاحیت دادگاه‌ها و آرایی که صادر می‌شود دیگر زمان صدور آرای سنتی سپری شده و ما می‌توانیم بر اساس خلقیات و خدماتی که افراد می‌توانند داشته باشند به صدور احکام بپردازیم. وی با تأکید بر این که در علم حقوق و  با توجه به تصریح قانون مجازات اسلامی ،ضروریست که ما با صدور احکام خود، ضمن اینکه مجازات می‌کنیم و حقوق شاکی را در نظر می‌گیریم، نسبت به مجازات‌های سنتی نفع بیش‌تری برای جامعه داشته باشیم، افزود: ما می‌توانیم منافع شاکی، متهم و جامعه را در صدور رأی درنظر بگیریم و مثلا در مورد پزشکی که مرتکب قصور شده و عمدی هم درکار نبوده و مشکلی برای بیمار ایجاد شده است به جای اینکه پزشک را به زندان بیاندازیم او را به خدمات پزشکی رایگان محکوم کنیم و قانون هم این اجازه را به ما داده است. 
قهرمانی افزود: رأی دادن در دادگاه یک کار تخصصی است و باید در صدور  احکام همه جوانب از جمله بازدارندگی متهم را در نظر بگیریم. به همین دلیل آرای نوین به دنبال افزایش آستانه تحمل افراد و بازدارندگی آنها است. 
این مقام قضایی به صدور آرای نوین دیگری در پرونده‌های مورد رسیدگی خود ، اشاره کرد و در خصوص پرونده افرادی که دخانیات از جمله قلیان عرضه می‌کنند یادآور شد: طبق قانون این افراد محکوم به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه نقدی می‌شوند. ما در احکام  این پرونده‌ها دو میلیون تومان از جریمه نقدی‌شان را دریافت کرده‌ایم و هشت میلیون باقیمانده را تعلیق کرده‌ایم و علاوه بر این هر رستورانی که این اقدام را انجام داده است محکوم شده که دو تابلو در خصوص مضرات دخانیات نصب نماید و آن پیام بهداشتی را به تأیید وزارت بهداشت هم برساند و همچنین یک دوره تخصصی آموزشی را با موضوع تأثیرات سوء دخانیات بر سلامتی و بیماری‌های ناشی از آن راسپری کند. 
قهرمانی نمونه دیگری از آرای نوین را مربوط به پرونده‌های افرادی که اقدام به شرب خمر می‌کنند دانست واظهار داشت: طبق قانون مجازات اسلامی،مجازات این افراد 80 ضربه شلاق است که ما تصمیم گرفتیم که این افراد به عنوان مجازات تکمیلی علاوه بر تحمل 80 ضربه شلاق در کلاس‌های آموزشی مضرات مصرف الکل و شناخت جنایت‌های اجتماعی که ممکن است با مصرف مشروبات الکلی رخ بدهد زیرنظر یک نفر پزشک، یک نفر کارشناس جرم‌شناس و یک نفر کارشناس مذهبی شرکت کنند.
 گفتنی است ، چندی قبل از قاضی هرمزگانی رئیس شعبه 101 کیفری دو شهرستان بندرعباس در همایش ملی صبر به  دلیل صدور آراء نوین قضایی که موجب تحول در نحوه اعمال مجازات بر متخلفین در جامعه پزشکان ، عرضه‌کنندگان دخانیات و اقدام کنندگان به شرب خمر شده‌ است، تجلیل شد .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *