خبر فوری

لزوم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق محروم هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از فنی و حرفه ای هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در دیدار سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان خواستار توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در بافت های فرسوده و بخش های محروم  سطح استان شد و گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید نیروی ماهر کارآفرین تربیت کند.

آیت اله نعیم آبادی اظهارداشت: جوانان باید مهارت کسب کنند و به خود اشتغالی برسند نه اینکه منتظر شغلهای دولتی و پشت میز نشینی باشند.

وی افزود: کار باید برای کار باشد. در کشور ما کار زیاد است اما افراد کار کن و با مهارت و تخصص فنی اندک است .با تربیت نیروی انسانی در حرفه های مختلف می توانیم نیروی ماهر را هم به کشورهای همسایه صادر کنیم.

در ادامه سیده اسماء کریمی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز گفت: از برنامه های جدید این اداره کل آموزش تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در جزیره هرمزاست .چرا که این جزیره بیش از ۵ نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی دارد که با همکاری کارآفرین برتر کشوری و مطرح بین المللی و نیز بخشدار جزیره هرمز و کمیته امداد استان، این موضوع طی جلسات و بازدید هایی بررسی شده است. در آغاز سال جدید این آموزش ها به طور رایگان در جزیره هرمز با آموزش ۸۰ نفر آغاز خواهد شد.

کریمی افزود: این اداره کل ،نگاه ویژه ای به سواحل مکران و مناطق کمتر توسعه یافته از جمله توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در سیریک، جاسک، هرمز و بشاگرد دارد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قول مساعد جهت ارائه آموزش بطور رایگان در زمینه فناوری اطلاعات به طلاب استان را داد و گفت تمام آموزش ها در مراکز دولتی بطور کاملاً رایگان برگزار می شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید