خبر فوری

گزارشات تضعیف کننده سیستم اداری در فضای مجازی جرم محسوب می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، پرویز دهقانی صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری آموزش وپرورش شهرستان قشم، اظهار داشت: کارکنان اداری ضمن حفظ شأن و کرامت خود باید در حفظ کرامت دیگران و ارباب رجوع نیز کوشا باشند.

وی ادامه داد: نگاه تحقیر آمیز به ارباب ارجوع نیز نوعی مفسده اداری به حساب می آید و کارکنان اداری باید تمام فعالیت های خود را در مجرای قانونی به پیش ببرند و نگاه عدالت محوارنه داشته باشند.

این مسئول نظارت را کانال ضمانت اجرایی در ادارات دانست و خاطر نشان کرد: نظارت به واقع ضمانت اجرایی نظام اداری و جلوگیری کننده از مفسده اداری است و اگر نظارت با دقت و حساسیت دنبال نشود، مفاسد اداری رواج پیدا می کند.

دهقانی بیان داشت:کنش اخلاقی نباید از ساختار اداری جلوتر باشد و گرنه  موجب مفاسد اداری می شود و اگر کنش اخلاقی عقب تر باشد استبداد در ادارات را بوجود می آید که هر دو اینها مورد قبول نیست و اخلاق اداری همیشه همزمان با ساختار و قوانین اداری باید دیده شود.

رئیس اداره تخلفات اداری اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان با اذعان اینکه هر چیزی که موجب تضعیف شأن و جایگاه اداری باشد جرم است، افزود: هرگزارشی بر علیه اداره و سازمان که موجب تضعیف سیستم اداره، تشویش اذعان عمومی و بد نام کردن ادارات در فضاهای مجازی بشود جر م محسوب و به عنوان تخلفات اداری می توان پیگیری نمود.

دهقانی اضافه کرد: هر گونه اطلاع رسانی اداری در شبکه های مجازی که سرور خارجی دارند جرم است و مدیران مدارس و ادارات نباید از این اطلاع رسانی کنند.

این مسئول به نظام اداری آموزش وپرورش و مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: نظام اداری در تمام سطوح آموزش وپرورش شفاف، همراه، پاسخگو و مسئولیت پذیر است و یکی از مورد اطمینان ترین نظام های اداری کشور بشمار می آید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید