خبر فوری

باید وقایع جنگ را به نسل بعدی منتقل کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله ابوالحسن حسن زاده پیش از ظهر امروز سه شنبه در دومین همایش خادمین شهدای استان خوزستان اختتامیه جشنواره سرزمین نور در محل سالن امام خامنه ای مجتمع فرهنگی ـ ورزشی فجر اهواز اظهار کرد: با تبریک ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) که سالروز تولد امام راحل هم هست، بیان کرد: راهیان نور سنت حسنه ای است که شخص حضرت آقا مقام معظم رهبری مدظله العالی آن را سنت حسنه نامیدند و مورد تأکیدات بسیار قرار می دهند.

وی افزود: آنچه که مردم از سراسر کشور و حتی خارج از کشور آمده و در مناطق عملیاتی فضا را مشاهده می کنند حتی یک بیستم دوران دفاع مقدس نیست ولی همین مقدار کم هم برای پیدا کردن راه و استوارکردن قدم ها کافی است.

آیت الله حسن زاده عنوان کرد: این سنت حسنه در برخی موارد به عمد و برخی مواقع کوتاهی در حال به فراموشی سپردن بود ولی خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز تأکیدات و رهنمودهای ارزشمندی در این زمینه داشتند و دارند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در خوزستان از مهر ماه تا ۱۵ فروردین و آن هم فقط نیمی از سال شاهد حضور کاروان های راهیان نور هستیم و این را همه باید به زائران و بازدیدکنندگان بگوییم که رزمندگان ۱۲ ماه سال را در این مناطق گرما و سرما دیده و جنگیدند.

وی با اشاره به لزوم انتقال رشادت های دوران دفاع مقدس به نسل های بعدی بیان کرد: کمبود امکانات، سرما و گرما هیچ کدام مانعی برای حضور رزمندگان در جبهه ها نشد. باید آنچه که در دوران دفاع مقدس رخ داده را به نسل های بعدی منتقل و آنها را بیان کنیم و در واقع مبالغه نکنیم چون هیچ نیازی به این کار نیست.

آیت الله حسن زاده گفت: همچنین باید به توصیه و فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به مطالعه کتاب های رزمندگان عمل و اهتمام ویژه ای نسبت به این امر داشته باشیم. بیشترین حضور مقام معظم رهبری در میان استان های کشور متعلق به خوزستان است. هم در دوران دفاع مقدس سوسنگرد و هویزه هیچگاه حضور ایشان را فراموش نمی کنند و هم حضور ایشان بعد از دفاع مقدس در منطقه عملیاتی هویزه، ثامن الائمه و سایر مناطق نیز فراموش نمی شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *