خبر فوری

بوستان نوزادان در بندرعباس احداث می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، عباس امینی‌زاده ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به اهمیت فعالیت و کارکردهای سازمان ثبت احوال در جامعه و امور شهری اظهار داشت:‌ بی‌شک بدون فعالیت ثبت احوال، مدیریت و برنامه‌ریزی شهرها غیرممکن است و از همین‌روست که فرآیند سازمان‌های همانند ثبت احوال از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره وجود چندین آرامستان در سطح شهر بندرعباس و حومه افزود: در سال‌های اخیر به محصورسازی و ساماندهی آرامستان‌های بندرعباس توجه زیادی شده به نحوی که درصد دفن بدون مجوز و خارج از چارچوب ضوابط و مقررات به صفر نزدیک شده است.

شهردار بندرعباس یادآور شد: هر چند در حال حاضر سه مورد آرامستان غیرمحصور در سطح شهر بندرعباس وجود دارد، اما تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا این آرامستان‌ها را نیز محصور به حد ساز و کارهای مدنظر برسانیم.

امینی‌زاده در پایان از پیشنهاد مدیر کل ثبت احوال هرمزگان مبنی بر راه‌اندازی بوستان نوزدان استقبال و گفت: در یکی از بوستان‌های نوساز بخش شمالی شهر بندرعباس، قطعه‌ای را به این امر نیک اختصاص می‌دهیم.

فرزاد افشاری‌نژاد در این دیدار با بیان اینکه ثبت احوال در سال‌های اخیر با استفاده از فناوری‌های جدید و نوین به یکی از دستگاه‌های تحول‌گرا در کشور تبدیل شده است افزود: در حال حاضر تمامی فرآیندها در ثبت احوال به صورت مکانیزه و برپایه وب صورت می‌گیرد که این امر علاوه بر افزایش امنیت و سرعت سبب رضایت هر چه بیشتر مردم نیز شده است.

وی ادامه داد: نرخ ثبت به موقع موارد فوتی از اهمیت بالایی در برنامه‌ریزی‌ها و تعیین دقیق جمعیت هر کشور به حساب می‌آید و از همین روست که ثبت احوال در استان‌ها با ایجاد هماهنگی‌های لازم همواره به دنبال دست‌یابی به بالاترین میزان پوشش در امر ثبت واقعه فوت است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان یادآور شد: یکی از مکان‌های مهم و تاثیرگذار در امر بهبود ثبت واقعه فوت آرامستان‌هاست که هر چه سامان‌یافته‌تر و تابع ساختارهای استاندارد باشند، می‌توان در حوزه ثبت وفات عملکرد بهتری داشت.

افشاری‌نژاد با بیان اینکه تاکنون شهرداری بندرعباس همکاری خوبی را در این راستا با ثبت احوال و شورای ثبت وقایع حیاتی استان داشته است، افزود: از جمله مواردی که می‌تواند به بهبود فرآیند ثبت به موقع وفات کمک کند، استقرار مامور ویژه ثبت احوال در ورودی آرامستان‌ می‌باشد که تحقق این امر منوط به ایجاد خطوط دیتا توسط شهرداری در آرامستان‌هاست.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان همچنین در بخش دیگری از این نشست پیشنهاد راه‌اندازی یک بوستان با نام “نوزادان” را توسط شهرداری به شهردار ارائه داد و گفت: می‌توان در این بوستان با همکاری شهرداری و محیط زیست فضا و زمینی را در نظر گرفت که والدین بتوانند پس از تولد و دریافت شناسنامه نوزدان با در درست داشتن معرفی‌نامه از طرف ثبت احوال یک نهال بکارند تا از این طریق هم به فرهنگ درختکاری کمک شود و هم اینکه بوستان به دست خود مردم سرسبز و نگهداری شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید