خبر فوری
هرمزبان:گروه جامعه: رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ‌ضمن تشریح تورهای مذهبی و فرهنگی شهر تهران در ایام نورز از اجرای طرح نسیم بهشت و حمایت از خانواده‌های کم برخوردار برای حضور در این تورها خبر داد.

تشریح برنامه تورهای تهران‌گردی مذهبی تهران/ اجرای طرح نسیم بهشت همزمان با نوروز

فرزاد هوشیار پارسیان، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های گردشگری مذهبی و فرهنگی شهر تهران در ایام نورز 96، گفت: گردشگری یکی از مهم‌ترین ابزار مدیریت شهری است که علاوه بر نقش موثری که در ایجاد اشتغال دارد،‌ می‌تواند بر هویت اجتماعی‌، سبک زندگی ایرانی‌-اسلامی و تاریخ و فرهنگ شهروندان اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه برای سال 96 چهار نوع تور طراحی شده، گفت: ‌این تورها شامل تورهای سبز، نیم روزه، یک‌روزه و تورهای پیاده روی است.  این تورهای گردشگری شامل تور سه برج طغرل، برج آزادی، برج میلاد تهران‌، شمیران‌گردی شامل باغ فردوس، امامزاده صالح(ع)، موزه سینما، کاخ سعد آباد‌، تور انقلاب اسلامی و موزه عبرت است.

هوشیار پارسیان در ادامه گفت:‌ تور ری‌گردی نیز شامل بازدید از مقبره ابن بابویه، چشمه علی، برج طغرل، حرم عبدالعظیم حسنی(ع)‌ و تور گذر امام‌زاده یحیی(ع) و میرزا محمود وزیر شامل خانه اوقات فراغت دبیر الملک، خانه مهرانگیز کامبیز، خانه نان و نمک فخر الملوک، موزه آیت الله مدرس، حمام نواب، بازارچه حمام نواب، امامزاده یحیی(ع) و سرای کاظمی‌ از جمله تورهای یک روزه این ستاد در ایام نوروز است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: در تورهای نیم‌روزه تهرانگردی تور پرندگان، تور اراضی عباس و باغ موزه دفاع مقدس و تور شمیران‌گردی که امامزاده صالح(ع) هم بخشی از آن است را در برنامه داریم. همچنین تور نیاوران شامل بازدید از امامزاده قاسم(ع) و موزه حیات وحش دارآباد، تور آزادی شامل بازدید از برج آزادی، شهرک سینمایی غزالی و تور انقلاب اسلامی شامل باغ موزه قصر، موزه عبرت‌ و همچنین تور زیارتی آفتاب و حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و مزار شهدای 72 تن دیگر برنامه‌های تور نیم‌روزه ما است.

‌هوشیار پارسیان افزود: امامزاده‌های تهران نه تنها از لحاظ دینی و مذهبی بلکه از لحاظ شاخصه‌های معماری و تاریخی اماکن ویژه و جذابی برای گردشگران محسوب می‌شوند و در تورهای سال جاری بنا بر این است با استفاده از راهنماهای کارکشته، بازدیدکنندگان بتوانند با جنبه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری این اماکن مذهبی آشنا شوند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: ‌تور برج میلاد تهران شامل بازدید از برج، سرزمین شگفت انگیز بوستان نهج البلاغه فاز 2‌ و تور گذر امامزاده یحیی(ع‌) نیز به عنوان دیگر تورهای نیم روزه در نوروز 96 برنامه‌ریزی شده است. خوشبختانه این تورها با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه می‌شود، که تا پانزدهم فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام در این تورها گفت: علاقه‌مندان می‌توانند ‌از طریق سامانه تلفنی 137 و همچنین حضور در مراکز مشخص شده اماکن پرتردد و مبادی ورودی به شهر تهران ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ستاد گردشگری شهرداری تهران، تورهای گردشگری ویژه خانواده‌های کم برخوردار ‌را به صورت نیم‌روزه برگزار می‌کند، افزود: برای خانواده‌های معظم شهدای دفاع‌ مقدس، مدافعین حرم و آتش‌نشانان‌ گرانقدر برنامه‌‌هایی به صورت نیم‌‌روزه در نظر گرفته شده است.

‌وی در پایان از راه‌اندازی ایستگاه‌های نسیم بهشت در مبادی ورودی شهر تهران در ایام نورز توسط این ستاد خبر داد و گفت: ۱۱ ‌ایستگاه ‌با عنوان نسیم بهشت و با حضور روحانیون برای پاسخ به‌ سوالات شرعی و مذهبی مردم و همچنین مشاوره دینی‌ ‌در این مراکز پیش‌بینی شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید