خبر فوری
هرمزبان:گروه جامعه: مدير آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از آمادگی کامل بعثه برای ارائه برنامه‌های فرهنگی در صورت توافق مسئولان حج ایران و عربستان خبر داد و گفت: برنامه‌های آموزشی حج به چهار زبان محلی تهیه می‌شود.

آمادگی کامل بعثه برای ارائه خدمات فرهنگی حج

حجت‌الاسلام و المسلمين حميد احمدی، مدير آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این مطلب که در صورت توافق مسئولان حج عربستان و ایران آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی حج و آماده‌سازی حجاج از سوی بعثه وجود دارد، گفت: همه کارها آماده است و هر زمان اعلام شود هیچ مشکلی در خصوص انجام برنامه‌های فرهنگی نداریم.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های معمول که همه آماده است، تولیدات و محصولات جدیدی نیز در این زمینه انجام شده است از جمله تهیه و تولید آموزش‌های کوتاه مدت 10 دقیقه‌ای که آموزش‌هایی مانند محرم شدن و سایر اعمال را در آنها آموزش داده شده است.

حجت‌الاسلام احمدی تشریح کرد: این آموزش‌ها به صورت فیلم‌ و کلیپ‌های 10 دقیقه‌ای به زبان‌های محلی برای استفاده زائران به دو زبان و گویش محلی تولید شده است و به زودی تولید آنها به دو زبان دیگر نیز صورت می‌گیرد.

وی اعلام کرد: برخی از زائران به دلایل مختلف امکان حضور در کلاس‌های آموزشی پیش از اعزام به حج را ندارند بر همین اساس جلسات آموزشی به طور کامل ضبط شده و افراد می‌توانند از طریق سامانه آموزش و حتی به صورت آفلاین این جلسات آموزشی را دریافت و خود را برای حضور در حج آماده کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید