خبر فوری

امام جمعه قیدار از عملکرد فرماندار شهرستان انتقاد کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار افزود: دفاع مقدس معدن طلای فرهنگی ملت ایران است که نیازمند فن‏آوری استخراج است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری راهیان نور آن فناوری است مقام معظم رهبری در دیدار بر زنده نگاه داشتن یاد شهادت و فرهنگ دفاع مقدس تاکید داشتند.

وی ادامه داد: با نگاهی به روش و سیره رهبر معظم انقلاب در طول سالهای گذشته بعد از جنگ تحمیلی، مشاهده می کنیم که ایشان همواره به‏ دنبال تذکر این امر مهم بوده ‏اند که دفاع مقدس و دوران پرحماسه ‏ آن یک گنج فرهنگی و یک معدن طلای پر ارزش برای ملت ایران بوده است و نباید گذاشت این معدن طلا و این گنج پر ارزش، مورد بی‏ توجهی و غفلت واقع شود.

موسوی افزود:  از منظر رهبر معظم انقلاب، آنچه در دفاع مقدس قابل ستایش است این است که ملتی مقاوم و صبور بتواند در برابر سختی‏ها و زشتی‏های هجمه‏ ددمنشانه دشمن، صحنه‏  هایی زیبا از ایثار و مقاومت و حماسه را بیافریند که در نهایت باعث سربلندی آن ملت در دنیا و آخرت باشد.

امام جمعه قیدار گفت: در قبال مسائل فرهنگی و معیشت مردم، به‌شدت مسئول هستیم و اگر حتی یک جوان مؤمن در اثر عملکرد ما خدای ناکرده از راه منحرف شود، ما مسئولیم.

موسوی گفت: برخی به دنبال فتنه دوگانگی و دو قطبی سازی هستند تنها راه رهایی از فتنه دوگانگی و دو قطبی، پایبندی به رهنمودها و منویات امام خامنه‏ ای(مدظله ‏العالی) به‏ عنوان ولی‏ فقیه رهبر حکیم و شجاع انقلاب اسلامی است که باید قدر این نعمت عظمی را بدانیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف ما ائمه جمعه به عنوان یک سرباز برای ولایت تبیین فرمایشات و بیان مطالبات مقام معظم رهبری است نماز جمعه و خطبه های آن تریبون گفتمان و لایت است برخی مثل آقای فرماندار در گوشه و کنار در محافل حزبی و عمومی خود اظهار می کنند که فلانی ضد دولت است و تضعیف دولت می کند در جواب ایشان می گویم دولت دولت قانونی است و مورد تایید و تنفیذ مقام معظم رهبری است و انتقاد به معنای قبول نداشتن یا تضعیف نیست به معنای دوست داشتن است به معنای این است که ما می خواهیم عیب ها بر طرف شود.

آقای فرماندار آنچه باعث تضعیف نظام و دولت می شود عملکرد بد شماست

امام جمعه قیدار گفت: آقای فرماندار آنچه باعث تضعیف نظام و دولت می شود عملکرد بد شماست که به دنبال اغراض و منافع حزبی و جناحی هستید آنچه دولت را تضعیف می کند تخلفات شماست خدابنده حیات خلوت برخی مسئولین شده من تمام تلاشم این است که این گونه مسائل را به خطبه ها نکشانم پیگری کنم و مدت هاست مشکل کم کاری ها و بد اخلاقی ها و تخلفات ایشان را پیگریم اما به آقای استاندار عرض می کنم سریع تر فکری به حال شهرستان خدابنده بکنند تا مجبور نشویم وارد مصداق شویم و برخی از تخلفات و مسائل را با مردم در میان بگذاریم.

موسوی در ادامه در خصوص چهارشنبه سوری، گفت: منطقی ترین برخورد را اسلام نسبت به سنت ها و آداب و رسوم ملی کرده است و تا آنجائی که سنت ها ترویج باطل نکنند یا به تثبیت خرافه ای نیانجامد و همراه با محرمات شرعی نگردد با آن ها مبارزه نکرده و بلکه در مواردی تایید کرده است

وی ادامه داد: بسیاری از رفتارهای پسندیده مثل پاکیزگی، آراستگی، سیر وسفر، دید و بازدید، بخشش و احسان، هدیه دادن، دلجویی کردن، در آیین و رسم عید نوروز انجام می گیرد که از نگاه عقل وشرع قابل ستایش است.

امام جمعه قیدار گفت: اما برخی از رفتارها مثل آنچه در چهارشنبه سوری اتفاق می افتد یک خرافه است و از هر گونه حقیقت و واقعیت تهی و خالی  است بیشتر کارهائی که در چهارشنبه سوری انجام می گیرد با عقل در تضاد است کارهائی است از روی جهل و نادانی.

موسوی با بیان اینکه کاری که مرگ آفرین، باعث نقص و قطع عضو و خسارات و ویرانی است جاهلانه نیست؟، گفت: چرا عبرت نمی گیرند وقتی که همه ساله افرادی را با پیکرهای غرق به خون،عضوهای آسیب دیده، بدن های سوخته ،چشم های کور شده، دست و پاهاهای قطع شده و سایر زیان ها و رنج های ناشی از انفجار مواد محترقه می بینند.

وی ادامه داد: انجام کارهائی که باعث آزار، اذیت و وحشت دیگران و باعث اختلال در امنیت و آرامش اجتماعی می شود شرعا و عرفا گناه کبیره و حرام است و عذاب الهی را یقینا به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه قیدار گفت: کسانی که این مسائل خرافی را ترویج می کنند جاهلند و شریک جرم و معصیت هستند توصیه می کنم کارها را قبل از انجام با عقل خدا دادی بسنجیم کاری نکنیم که پشیمانی بار آورد و یک عمر با ندامت زندگی کنیم.

موسوی افزود: مخصوصا امسال جهت تعظیم و احترام به شهدای عزیز آتش نشانان که جان عزیزشان را در حادثه پلاسکو برای نجات انسانها تقدیم کردند بیایید آتش روشن نکنیم.

امام جمعه قیدار با اشاره به ۲۲  اسفند ماه اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا و سالروزتاسیس بنیاد شهید ۱۳۵۸گفت: شهادت عشق به وصال محبوب در زیباترین شکل ممکن است.

موسوی با بیان اینکه شهید بعد از شهادتش هم به‏عنوان الگو، نماد و اسوه پایداری و حماسه‏سازی و جانفشانی در راه دفاع از کشور و آرمان‏های آن نور افشانی می کند، گفت: شهادت تزریق خون به پیکر اجتماع است شهدا هستند که به پیکر اجتماع و در رگ‏های اجتماع به ویژه آن جاهائی که دچار کم‏ خونی هستند و روحیه حماسه در آنها مرده، خون تازه وارد می‏کنند. و آن حماسه مرده را از نو زنده می‏کنند، لذا اسلام همیشه نیازمند به شهید است، چون همیشه نیازمند به حماسه ‏آفرینی است.

وی گفت: در هر جامعه ای که فرهنگ شهادت و ایثار در آن جریان داشته باشد و بالاترین آرزوی رهبر و افراد آن جامعه شهادت باشد آن جامعه زنده است و هیچ نیرو و قدرتی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

هدف حضرت امام خمینی(ره) هم از تاسیس بنیاد شهید تداوم خط سرخ شهادت بود

موسوی افزود: هدف حضرت امام خمینی(ره) هم از تاسیس بنیاد شهید تداوم خط سرخ شهادت بود. محوری ترین فعالیت بنیاد شهید باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه باشد باید شهدا به عنوان الگوی برتر به نسل جوان معرفی شود و این ممکن نیست مگر این که یاد و خاطره شهدا را زنده کنیم به همین خاطر مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی گفت: رای نهادینه ‏کردن این فرهنگ غنی و عزت‏بخش باید تلاش نمود تا آن‏را به‏صورت فرهنگ عمومی در جامعه درآورد نسل سوم انقلاب کسانی هستند که نه فضای انقلاب را درک کرده ‏اند، نه طعم سختی‏ها و دشواری‏های آن‏را چشیده‏اند این نسل جنگ را ندیده است، از آنچه بر کشورش گذشته بی‏اطلاع است،اگراین نسل با فرهنگ شهادت و ایثار پیوند نخورد، یقیناً گرفتار گرگ های درنده ای که در کمین نشسته اند خواهند شد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه سالروز وفات حضرت ام‏البنین (س) ( ۱۳ جمادی الثانی  ۶۴ ه‍ ق روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: ام البنین(س)؛ بانوی مردآفرین بود مردی مثل حضرت ابوالفضل علیه السلام را در دامن خود پرورش داد و در مرد پروری ، استقامت و شکیبایی، ولایت مداری و حفاظت از نهضت عاشورای اباعبدالله الحسین علیه السلام  الگوئی شد برای همه مادران شهید.‏

موسوی افزود: ام البنین، مادر پسرانِ علی(ع)، بعد از عمری تلاش، شکیبایی و استقامتْ با اهدای چهار فرزند رشید به پیش‏گاه مولایش، حسین‏بن علی علیه السلام، با دلی مالامال از محبت و عشق، به اهل بیت علیهم السلام راهی دیار دوست شد.

وی با اشاره به سالگرد یادگار امام مرحوم حاج سید احمد آقا، گفت: سید احمد خمینی خود را وقف انقلاب و امام کرده بود در این رابطه همین جمله حضرت امام راحل کافی است که فرمودند تو شب و روزت را وقف کرده ای و برای اسلام و انقلاب کار می کنی.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه ایشان بازوی پر توان و مشاوری خبره و امین رهبر کبیر انقلاب بود و کاملا مطیع ولایت فقیه بود برای دنیا اهمیتی قائل نبود و از خود ستایی به شدت پرهیز می کرد، گفت: یکی از خصوصیات بارز مرحوم یادگار امام ولایتمداری ایشان است همچنانکه در زمان حیات پدر، وفادار به امام و انقلاب و ولایت فقیه بود، پس از رحلت امام(ره) در ۱۴ خرداد ۶۸ و انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ‏ای عزیز (حفظه الله) از سوی خبرگان ملت به‏عنوان رهبر، همواره پشتیبان و مدافع رهبر بود و امر و فرمان رهبر را امر و فرمان امام می‏ دانست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید