خبر فوری

رحیم مشایی قصد دارد فضای انتخابات را دو قطبی کند/ عملکرد 8 ساله احمدی نژاد برای مردم یک علامت سوال بزرگ است/ جبهه مردمی انقلاب می تواند سبب وحدت اصولگرایان باشد

رحیم مشایی قصد دارد فضای انتخابات را دو قطبی کند/ عملکرد 8 ساله احمدی نژاد برای مردم یک علامت سوال بزرگ است/ جبهه مردمی انقلاب می تواند سبب وحدت اصولگرایان باشدسرویس سیاسی شفاف: باز هم انتخابات نزدیک است و احمدی نژاد و یارانش خبرساز شده اند. حالا حمید بقایی با حمایت مستقیم رحیم مشایی و احمدی نژاد به میدان رقابت آمده و فیلم تبلیغاتی ساخته شده در روز درختکاری نیز که در آن اسفندیار رحیم مشایی از شجاعت رییس دولت دهم می گوید و اظهاراتی را بیان می دارد که بوی تفرقه و تهدید می دهد. 
زمانی که خبر کاندیداتوری حمیدرضا بقایی برای اولین بار مطرح شد، اولین موضوعی که به ذهن‌ها رسید، پرونده‌ای بود که وی چندی به دلیل آن در بازداشت به سر برد و البته همچنان باز است. هر چند سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که پرونده‌های قضایی که به حکم نرسیده‌اند، نمی‌توانند معیار رد صلاحیت یک کاندیدا قرار گیرند، اما تایید صلاحیت چنین چهره‌ای نیز از سوی برخی کارشناسان به روزه شک‌دارتعبیر شده است.
از سوی دیگر محمود احمدی‌نژاد چندی پیش از آن در استجازه از رهبر انقلاب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، از کاندیداتوری منع شده بود. متعاقب رسانه‌ای شدن این خبر، احمدی‌نژاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که از هیچ چهره یا گروهی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت نمی‌کند اما به یکباره ورق برگشت و حالا او از حامیان جدی حمید بقایی یار غارش است و در فیلم روز درختکاری هم در کنار او و رحیم مشایی دیده شده است. فیلمی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز با اشاره به اظهارات اخیر مشایی در فیلم روز درختکاری در کنار محمود احمدی نژاد و بقایی به «شفاف» می گوید: این اظهارات می تواند فضای سیاسی کشور را ملتهب کند و باعث ایجاد فضای دو قطبی در کشور گردد.
حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ” شفاف ” با اشاره به فیلم منتشر شده از آقایان احمدی نژاد، مشائی و بقایی در روز درختکاری اظهار داشت: پیوستن مجدد این سه نفر به همدیگر حاکی از آن است که با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات به سمت دو قطبی شدن پیش نرود، ظاهرا سعی بر این است که با ایجاد یک فضای انتخاباتی دو قطبی این سناریو مجددا شکل بگیرد. 
وی در ادامه افزود: در اظهاراتی که آقای مشایی کرده که اگر آقای بقایی رد صلاحیت شود خطر دو قطبی شدن انتخابات وجود دارد نیز نوعی تهدید وجود دارد و نشان می دهد از سوی این طیف جنگ انتخاباتی در پیش است. لذا این اظهارات می تواند فضای سیاسی کشور را ملتهب کند و باعث ایجاد فضای دو قطبی در کشورشود.
کنعانی مقدم با تاکید بر اینکه افراد باید نسبت به رفتارها و الفاظی که به کار می برند توجه داشته باشند تصریح کرد: این مساله نه فقط در مورد ایشان بلکه درباره دیگر رقبای انتخاباتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد که اگر قصد داشته باشند فضای انتخاباتی را به یک فضای درگیری و خصومت تبدیل کنند، ملت اجازه نخواهند داد که چنین اتفاقی رخ دهد.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد پایگاهی که این افراد به عنوان جمع آوری آراء آقای احمدی نژاد به آن فکر می کردند در انتخابات آینده جایی برای بروز و ظهور پیدا نخواهد کرد چراکه در هر حال عملکرد هشت ساله دولت آقای احمدی نژاد علامت سوال بزرگی در ذهن مردم ایجاد کرده بود که بعید می رسد که این علامت سوال از ذهن مردم محو شود و کسی به آنها اقبالی نشان دهد.
دبیر کل حزب سبز همچنین با اشاره به عملکرد جبهه مردمی در فضای سیاسی کشور یادآور شد: یکی از موفقیت های جبهه مردمی آن بوده که توانسته چتری را بگشاید که بسیاری از جریان اصولگرایی، شخصیت ها و نیروهای مردمی اصولگرا زیر آن قرار بگیرند و پرچمی را بلند کرده که زیر آن می توانند بسیاری از نیروهای سیاسی و شخصیت ها حضور پیدا کنند که این می تواند به انسجام و وحدت جریان اصولگرایی کمک کنند.
وی در پایان گفت: حال اگر جبهه مردمی بتواند به یک نامزد واحد و قدرتمندی برای انتخابات آینده برسد می توان گفت که در واقع خود راه خود را به خوبی طی کرده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *