خبر فوری
هرمزبان:گروه معارف: مسئول شورای استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه فردوسی گفت: همواره باید به خاطر داشته باشیم که یادمان شهدا برای پاسداشت از عزت، حیات، زندگی و استقلال این ملت بوده و خواهد بود.

یادمان شهدا برای پاسداشت از عزت و استقلال کشور است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی، مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی، عصر روز گذشته، 18 اسفندماه، در مراسم آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه فردوسی مشهد در مسجد حضرت زهرا(س) این دانشگاه اظهار کرد: ما امروز نیاز به وحدت و انسجام داریم.
وی تاکید کرد: دشمنان خارجی، چه در بعد مادی و فرهنگی و یا دشمنانی مانند کسانیکه تفکر وهابی دارند، حیات خودشان را در مرگ اندیشه‌ی انقلابی ایرانی می‌دانند.
ترابی افزود: در گذشته دشمنانی در صحنه بین‌المللی داشتیم که از حیات و عزت ملت ایران ناراحت بوده و عزت خود را در نابودی کشور ما می‌دیدند، امروز هم در صحنه بین‌الملل شاهد کسانی هستیم که حیات و فرهنگ انقلابی ملت ایران را مزاحم خود دانسته و سعی در نابودی آن را دارند.
وی گفت: افرادی که به خاطر مسائل سیاسی، گاهی کمبودها را به رخ می‌کشند باید بدانند که این کمبودها نه به پای یک دولت بلکه به پای یک نظام نوشته می‌شود لذا امروز بیش از هرچیز نیاز به همدلی داریم.
وی یادآور شد: پیام این بنا این است؛ یادمان باشد که شهیدان برای چه رفتند و چه می‌گفتند و ما امروز چه وظیفه‌ای داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی ادامه داد: خدا آفرید تا زندگی باشد، انبیاء آمدند تا حیات انسان را در بعد مادی و معنوی تضمین کنند، و خداوند میفرماید این حیات دشمنانی دارد، و این زندگی همواره از سوی افرادی شیطان صفت مورد تهدید است، اینجاست که باید مردانی به پاخیزند و از آن حیات، استقلال و عزت انسانی دفاع و زندگی خود را برای باقی ماندن آن حیات فدا کنند.
این مسئول شورای استانی با اشاره به آیه 169 سوره آل‌عمران؛ وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ، هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده مپندار بلكه زنده‏‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند، اضافه کرد: کسی که به دفاع از حیات، زندگی‌اش را تقدیم کند، همیشه زنده است.
وی اظهار کرد: به خاطر داشته باشیم که یادمان شهدا برای پاسداشت از عزت، حیات، زندگی و استقلال این ملت بوده و خواهد بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *