خبر فوری
هرمزبان:گروه فرهنگی: حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به آیه «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»، گفت: امروز به فضل الهی نظام سلطه در ریاست، فرماندهی و اربابی در هیچ نقطه‌ای حرکت خود را بدون معارض و مقاومت نمی‌تواند انجام دهد.

آیات قرآن محقق شد/ پایان تاریخ مصرف کدخداگری در جهان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان خوزستان که شامگاه گذشته 17 اسفندماه در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با اشاره به جنگ احزاب و اجماع کفار علیه مسلمانان، اظهار کرد: مؤمنان در جنگ احزاب تسلیم امر الهی شدند اما عهد و پیمان نشکستند.

وی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا؛ از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند » گفت: آنچه جوانان و ملت ما در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند مصداق همین آیه قرآن کریم بود. ملت ما یا شهیدانی بودند که بدن‌های مطهرشان بر زمین افتاد و یا رهروانی بودند که سلاح شهدا را به دست گرفتند. این ملت مادران، پدران و برادرانی بودند که پس از شهادت یک عزیز، عزیزی دیگر را بدرقه کردند؛ اینها حال ملت ایران است.

شفیعی با اشاره به «… وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا »گفت: این آیه همان شعاری است که ملت ما داد. در طول سال‌های دفاع مقدس و تا هم اکنون ملت ما شعار داد که از راهی که در آن حرکت کرده‌ایم بازنمی‌گردیم و امام و رهبر را تنها نمی‌گذاریم. این درسی است که امام خمینی(ره) به ما آموخت. امام راحل به ما فرمود و به ما یاد داد و ندا داد که اگر نظام سلطه و جهانخواران در برابر دین ما بایستند بدانند که در برابر همه دنیای آنها خواهیم ایستاد. این درس را نه تنها آموختیم که تعلیم و انتشار دادیم. امروز به فضل الهی نظام سلطه در ریاست، فرماندهی و اربابی در هیچ نقطه‌ای حرکت خود را بدون معارض و مقاومت نمی‌تواند انجام دهد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: گذشت آن روزگاری که مقدرات دنیا در کاخ کرملین و سفید رقم می‌خورد و طراحی می‌شد. امروز روزگاری است که تاریخ پایان مصرف کدخدایی و کدخداگری اعلام شده است. در همه صحنه‌ها نور و قدرت خدا جلوه‌گر شده است. آنها باید در برابر ایمان و اراده ملت‌ها زانو بزنند و بدانند این تحقق آیات الهی است که فرمود: « وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ؛ و در حقيقت در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد» اینها مقدمات وعده‌های الهی است، مقدمات بشارت‌هایی است که خداوند در قرآن کریم فرمود؛ «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»

وی ادامه داد: ما مفتخریم که در این حرکت عظیم تاریخی در این مقطع پرافتخار ملت، شهیدان و رهروان شهیدان سربلند هستند. خداوند می‌فرماید: « حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ؛ آنان دچار سختى و زيان شدند و به [هول و] تكان درآمدند تا جايى كه پيامبر [خدا] و كسانى كه با وى ايمان آورده بودند گفتند پيروزى خدا كى خواهد بود هشدار كه پيروزى خدا نزديك است» براساس این آیه بودند پیامبرانی که در برابر مشکلات و دشواری‌ها گفتند که خدایا کی نصرت تو می‌رسد. به صحیفه 22 جلدی امام خمینی(ره) مراجعه کنید و ببینید که یکبار به جز امیدواری به خدا و ایمان به نصرت الهی و اعتقاد به باور الهی در کلام ایشان صادر نشد.

شفیعی افزود: امام راحل چه در پیروزی سوم خرداد که خرمشهر قهرمان فتح شد و چه در عملیات‌هایی که با ناکامی مواجه شدیم در هر دو صحنه یک پیام به رزمندگان می‌داد: «راه شما اهدی الحسنیین» است؛ یا پیروزی و فتح و ظفر در میدان‌های جنگ و جهاد و یا شهادت است. امام راحل در این نگاه از آن پیامبرانی که در سختی‌ها، بی‌تابی نشان دادند افضل و اولی است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امام راحل به ما آموخت که اگر در جهت انجام وظیفه حرکت کنید پیروز هستید؛ ما پیروزیم آن هنگام که عمل به تکلیف کنیم. امروز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران با افتخار آن مسیر را ادامه داده است. پیوند امت و امام در عالی‌ترین سطح در سطوح و سنگرهای مختلف به نمایش درآمده است. ملت ایران دشواری‌ها، تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه نظام سلطه را تحمل کرده چراکه از امام و پیشوای خود آموخت که زیستن با ذلت زندگی نیست. بلکه عزت زندگی است ولو اینکه انسان در این مسیر به شهادت برسد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید