خبر فوری

پوشاک محلی، عامل اشتغالزایی برای زنان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری؛ حجت اله مرادخانی مشاور معاونت صنایع‌دستی کشور در این همایش آسیب شناسی این هنر-صنعت اصیل موضوع همایش علمی است که پیش از ظهر ۱۴ اسفند ماه در دانشگاه هرمزگان برگزار شد. در خصوص اهمیت جایگاه پوشاک سنتی گفت : پوشاک سنتی یکی از عرصه های مهم در صنایع خلاق و فرهنگی است که هم کاربردی است و هم محصولی فرهنگی و نمادین است و به مثابه یک متن، بیانگر خصلت های فرهنگی و هویت هر منطقه است.

وی ادامه داد: تولید این محصول در استان هرمزگان با ارزش افزوده بسیار بالایی همراه است و توسعه آن می تواند تضمینی برای اشتغال پایدار زنان در این استان باشد. برگزاری همایش آسیب شناسی پوشاک سنتی هرمزگان، اقدام و رویدادی برای زمینه سازی رونق این هنر-صنعت اصیل استان است.

به گفته مرادخانی، نکته قابل توجه این است که صنعت پوشاک در دنیای امروز گردش مالی فزاینده ای دارد و حتی در مقاطعی در دهه گذشته میلادی که دنیا با بحران های اقتصادی مواجه بود، صنعت پوشاک همچنان با رشد همراه بوده است.

 مشاور معاونت صنایع دستی کشور در خصوص اهمیت این هنر – صنعت اصیل هرمزگان در توسعه اقتصادی اجتماعی این استان افزود : پوشاک سنتی مانند دیگر محصولات فرهنگی و هنری هر کشوری در کنار جنبه های هویتی و اجتماعی خود، امروزه دارای جنبه های مالی و ارزش افزوده اقتصادی بوده و بسیاری از تحلیلگران معتقدند، صنایع فرهنگی مهمترین مزیت رقابتی ایران در عرصه اقتصاد جهانیست. حال باید گفت که توسعه پوشاک سنتی در استان میتواند بسیاری از این دستاوردها را برای مناطق کمتر برخوردار این استان در پی داشته باشد.

 همایش آسیب شناسی پوشاک سنتی هرمزگان پیش از ظهر  شنبه ۱۴ اسفند  با مشارکت معاونت صنایع دستی استان و باحضور مدیران اجرایی و دانشگاه هرمزگان در تالار فرهنگ این دانشگاه برگزار شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید