مشتا ثبت ملی می‌شود

مشتا به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه جامعه خبرگزاری میزان،محسن ضیایی با اشاره به اینکه تا امروز 358 اثر از این استان به فهرست ملی پیوسته‌اند، افزود: ”مشتا” نوعی روش صيد سنتی آبزيان در هرمزگان است که با استفاده از جزر و مد انجام می‌شود.
وی افزود: در این روش، چوب‌هایی در ساحل كار می‌گذارند و با استفاده از تور حصاری ایجاد می‌کنند كه هنگام بالا آمدن آب تعدادی آبزی وارد آن شوند و با پايين رفتن آب، صاحبان مشتاها آبزيان داخل آن را صيد کنند.
ضیایی در پایان اضافه کرد:با توجه به وجود آثار معنوی منحصربه‌فرد در هرمزگان، یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه میراث‌فرهنگی استان این است که بتوانیم این آثار را در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید