خبر فوری

افزایش 16 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری ریلی در راه‌آهن هرمزگان

محمد پورفخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با تشریح عملکرد این اداره‌کل اظهار داشت: میانگین عملکرد روزانه این اداره‌کل در 11 ماهه سال جاری به تعداد 755 دستگاه واگن بوده است که نسبت به میانگین عملکرد روزانه در 11 ماهه سال گذشته 16 درصد رشد را در برداشته است.

وی ادامه داد: در تمامی مناطق راه‌آهن، میانگین عملکرد روزانه(تخلیه و بارگیری) پیشتاز بوده‌ایم و به‌طور میانگین در کمتر از 2 دقیقه، یک واگن تخلیه و بارگیری می‌شود و این اداره‌کل قصد دارد با ایجاد زیرساخت‌های مناسب این عملکرد را افزایش دهد.

پورفخری در خصوص حمل بار در 11 ماهه سال جاری خاطرنشان کرد: در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تاکنون شاهد رشد 15 درصدی در زمینه تناژ و17 درصدی در زمینه تعداد واگن در این اداره‌کل  بوده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان بیان کرد: در این مدت جابه‌جایی، 15 میلیون و 824 هزار و 492 تن محمولات اعم از ترانزیت، نفتی و غیرنفتی انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد واگن و تناژ 16 درصد رشد داشته‌ایم که این امر به‌وسیله 253 هزار و 729 دستگاه واگن محقق شده است.

وی گفت: سهم جابه‌جایی بار توسط حمل و نقل ریلی نسبت به جاده در محوطه بندری شهید رجایی به21/5 درصد رسیده است.

پورفخری عنوان داشت: در این مدت 6 میلیون و 388 هزار و 511 تن بار به‌وسیله 93 هزار و 257 دستگاه واگن بارگیری و حمل شده است که از نظر تعداد واگن 9 درصد و از لحاظ تناژ 13 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه تخلیه 9 میلیون و 436 هزار تن به‌وسیله 160 هزار و 472 دستگاه واگن در بندرعباس تخلیه شده است، افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد واگن 20 درصد و از لحاظ تناژ 19 درصد رشد را شاهد بو ده‌ایم.

وی اضافه کرد: در زمینه بارگیری مواد معدنی از معدن گل گهر 30 درصد و ریل از بندر شهید رجایی 280 درصد و در زمینه تخلیه گندم 150 درصد و کانتینر مس 130 درصد رشد در محوطه بندری شهید رجایی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان اظهار داشت: در خصوص عملکرد راه‌آهن در زمینه تخلیه و بارگیری کانتینری در یازده ماهه سال جاری از 52 هزار و 934 TEU در سال گذشته، به 88 هزار و 193 TEU در سال جاری رسیده است که رشد 67 درصدی را شاهد بوده‌ایم.

پورفخری تصریح کرد: در خصوص تن کیلومتر مرزی از 5 میلیارد و 626 میلیون و 809 هزار تن کیلومتر در سال گذشته به 6 میلیارد و 13 میلیون و 400 هزار تن کیلومتر در سال جاری رسیده‌ایم که هفت درصد رشد را نشان می‌دهد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید