خبر فوری

بارش‌های اخیر رحمت و لطف الهی بود/ باید قدر آب را بیشتر بدانیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از رویدر، شیخ سلیمان سلیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت شهر رویدر اظهار کرد: بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان هرمزگان از جمله در شهر رویدر، رحمت و لطف الهی بود که امید را در دل و جان همه مومنان تقویت کرد و نشان داد که هرگز نباید از لطف خدا و بخشش و کرامت او ناامید بود.

وی با بیان این که بهترین راه برای شکرگزاری از درگاه خداوند متعال، قدرشناسی نعمات اوست، افزود: باید قدر باران رحمت الهی را که دشت‌های رویدر را سیراب کرد با حفظ و حراست از طبیعت و صیانت از منابع طبیعی بدانیم و آب را آلوده نکنیم و در مصرف آن نیز صرفه‌جویی را هرکز از یاد نبریم.

خطیب جمعه اهل‌سنت رویدر عنوان کرد: بیش از 17 سال است که خشکسالی منطقه رویدر و روستاهای آن را فراگرفته بود اما به ناگاه بارش رحمت الهی سبب شد تا زمین جان تازه‌ای بگیرد و حیات دوباره‌ای به طبیعت بازگردد و ما نیز باید دل و جان خودمان را با این رحمات الهی تازه کنیم و همواره طراوت و نشاط را در زندگی و اجتماع به دیگران هدیه کنیم.

شیخ سلیمی گفت: مراقبت از طبیعت، جلوگیری از آلوده ساختن آب‌ها و چشمه‌ها، حفظ درختان و … یک وظیفه دینی و شرعی است و خداوند به ما فرمان داده که مراقب طبیعت باشیم و از آن صیانت کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به در پیش بودن سال نو و بهار طبیعت نیز اشاره‌ و تصریح کرد: در این روزها به یاری هم بشتابیم و اگر فرد محروم و فقیری در زندگی و پیرامون خودمان نیاز داریم به آنها کمک کنیم تا خداوند نیز برکات خود را بر ما ارزانی دارد.

خطیب جمعه اهل‌سنت رویدر از مسؤولان خواست تا در مسائل اقتصادی نیز تدبیر بیشتری بکار بگیرند تا فشار کمتری به مردم وارد شود و همه بتوانند از شرایطی مطلوب در زندگی خود برخوردار باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید